Végre Magyarországról is hivatalosan rendelhetünk Teslákat!

Ez a nap is eljött! A Tesla újabb lépést tett Kelet-Európában, és ezzel megnyitotta az online dizájnstúdióját nálunk, illetve több közeli országban is. Mostantól Magyarországon, Lengyelországban, Romániában és Szlovéniában is rendelhetők a Tesla autói hivatalosan, a gyártó weboldaláról.

A megrendelt autók természetesen a Tesla holland összeszerelő üzemében készülnek, és mivel a Teslának nincs hivatalos szalonja vagy átvételi pontja Magyarországon, így a megvásárolt villanyautókat a gyártó nem szállítja ki hazánkba. Szerencsére több opciója is van azokban, akik a weboldalról rendelnének.

Egyrészt, mielőtt elkészülne az autó, a Tesla felajánl egy általa ellenőrzött és jóváhagyott teherfuvarozó céget, amellyel kiszállíttathatjuk az autót. Emellett pedig mi magunk is elmehetünk, és átvehetjük az új Teslát a holland Tilburgnél található gyárnál. Utóbbi esetben a gyártó 15 000 dolláros kaukciót kér, amelyet azonnal visszatérítenek, amint elküldtük az itthoni forgalomba helyezésről és importálásról szóló dokumentumokat. Az autót magát Hollandiában nettó áron, 0%-os áfával vásárolhatjuk meg, így ha mindent a Tesla által leírtak alapján teszünk, csak az itthoni adót kell kifizetnünk a zöld rendszámos villanyautóra.

A weboldal szerint a most megrendelt autók várhatóan 2020 elején lesznek átvehetők.

Következő lépésként várjuk, hogy elkészüljön az első magyar Tesla szervizközpont is, amellyel végre szinte teljessé válhat a Tesla-élmény itthon is, hiszen nem kell majd többé külföldre szállítani a szervizelést igénylő autókat.

4 kedvelés

Egy Model 3 Performance 54.680 EUR a honlapon. Akkor erre mi jön még rà ha megveszem? A 27%-os magyar ÁFA vagy még màs is?

A Tesla universaltól most 66.508 eurós ajánlatot kaptam a performance-ra, ami kevesebb, mint 54.680x1.27. Ez kicsit fura így.

A TESLA árazási “stratégiájánál” a furcsaságok nem különös dolgok. Elég megnézni csak az országonkénti nettó árak különbségeit, valamint az akár hetente le/fel mozdítgatott árakat.
Szerintem ami rájön még erre az árra:

  • ÁFA
  • Szállítási költség Hollandiából Magyarországra
  • Forgalomba helyezési költségek
    (Az utóbbi kettőt bonyolítja a Universal 175 ezer forintért.)

A Universal extrafelszerelés és száll/dok árai magasabbak, viszont az alapár náluk valóban jóval kedvezőbb. Még akkor is, ha minden extra meg van esetleg rendelve. A FSDC azonban már bruttó 746 euróval drágább. TIPP: ezt utólag megrendelni közvetlenül a TESLA-tól az autó átvétele után akár már másnap. Bár egyelőre itthon a “játék” funkcióin kívül sok mindene nem használható.
És még nem beszéltünk arról, hogy a Universal-nál 2-3 hónap alatt megérkezik, direktben rendelve meg ki tudja mikor. A korai 2020 a Teslánál jelenthet bármit.

Ez akkor jelenti azt is, hogy jár rá az állami támogatás? Mert akkor ezt is bele kell kalkulálni…

Nem.
Egyrészt csak 20 millió bruttó vételár alatt jár (általánosságban), továbbá import járműre nem igényelhető. Ez pedig importnak minősül akár Universal bonyolítás akár online rendelés.
Tehát csak a szabályozás jelentős megváltoztatása tenné az állami támogatás igénylését lehetővé, feltéve, ha az autó bruttó ára 20 millió alatti.

…Továbbá hivatalos, a garanciális javításokat ellátó hazai szerviz is feltétel. Még ez sincs.

"A kereskedői regisztráció feltétele:

A regisztrált kereskedőnek legalább egy értékesítési/átvételi ponttal és garanciális javításraalkalmas szervizhellyel kell rendelkeznie Magyarországon és meg kell kötnie az együttműködési megállapodást a Lebonyolító szervvel."

Összességében akkor lesz lehetőség állami támogatás igénybevételére, pontosabban megpályázására, amennyiben egy cég kezében van értékesítési/átvételi pont és szerviz is.

Ilyen csak akkor lenne, ha értékesítési pontot is létrehozna itthon a TESLA, mert szerviz az lesz szinte biztos fél-egy éven belül. Azonban értékesítési pont létrehozására nem sok az esély, éppen most zártak be egy belvárosi bécsit. Az irány az online értékesítés 14 napos visszaadási garanciával.

175ezer a forgalmoba helyezes, es plusz
1500 euro a szallitasi koltseg az universalnal

Az online vásárlás esetén is kell fizetni szállítási és dokumentációs költséget nettó 880EUR-t.
Ez után/e felett jönnek még a hazaszállítás és forgalomba helyezés költségei.

Destination & doc fee € 880
" Purchase Price€ 54.680

Excluding taxes and fees
Includes destination and documentation fee of € 880"

Köszi a részletes választ!
De nekem meg továbbra sem tiszta teljesen. Ha a hazaszállítás es forgalomba helyezés költségei még rájönnek, akkor mi az a 880€?
Majd jobban utána járok ennek…

Kieg.: Amúgy én a standard range+ variánst gondoltam, mivel az bizonyára beleférne a 20MFtos limitbe, ha lenne rá támogatás majd egyszer…

Én a Universálnál voltam most bent múlt héten. Azt mondták, hogy alapvetően max a standard range fog beleférni a támogatásos kategóriába, a long range már necces.
Eddig én is long range-et akartam fehérben, fehér bőrrel vonóhoroggal, nagy felnivel, de most a Performance fehérben, fehér bőrrel 500.000-Ft-al kerül többe (bár ezen sajna nincs vonóhorog) de így akkor inkább Performance lesz belőle.

A TESLA mindenhol számít fel szállítási és admin költséget, még az USA-ban is. Ott még jóval magasabb az összeg ráadásul (Destination & doc fee $1,200). Ez ott is nettó.
Ez az árazási stratégiája. Mivel itthon nincs TESLA átadási pont ezért a hazai rendeléseket Hollandiában kell átvenni. Onnan meg ugye el kell még hozni.
Bele is építhetné az árba, de nem teszi, hanem így listázza azt ki.

Az állami támogatásra szerintem várni nem érdemes. Egyrészt ahogyan lehetővé válik, nem kizárt, hogy a TESLA egyből ‘ráemeli’ itthon az árakat, azaz most belekalkulálja, hogy itthon nincs. Az USA-ban éppen fordítva van idén, ahogyan vezeti ki az állam ezt, úgy csökkentgették az árakat az érdeklődés fenntartása miatt.
Másrészt éppen át akarják alakítani rászorultság alapúra, miniszteri nyilatkozat… Az nem sok jót jelent ebben az árkategóriában…
De a legfontosabb: ezen a kicsi piacon nem fog átadási pontot nyitni a TESLA. Nagyobb piacokon is a visszaépítés a célja. Ráadásul ez nem egy automatikusan kapható pénzösszeg, hanem egy fix keretösszeg, aminek erejéig lehet megpályázni, évente új keretösszeg kiírással.
Összességében és minden infót figyelembe véve TESLA/esélytelen.

Hát, nem egyszerű az biztos. Használtra várni meg elég esélytelen, hisz ki akarná eladni 2-3 éven belül :slight_smile:

Szia Fredo! Nálam lesz egy átadó német M3 LR AWD 1-1.5 hónapon belül, amit be tudunk regisztrálni Magyarországra, Performancera váltok. Ha érdekes lehet írj rám privátban.

Szia Bookingmaker! Küldtem privit. Elvileg…

Köszi válaszoltam!