TPMS szenzor konfigurálás

Sziasztok, Budapesten tudtok javasolni gumist aki be tudja álltani a TPMS szernzorokat a téli kerék szetten? Valamiért nem fütyül össze a Model 3-mammal.

Kompatibilis a szenzor? Nekem anno a gumis rendelt hozzá a nyáriak alapján. Utána automatán felismerte.

igen, tesla-tól rendelve

Úgy néz ki én is belefutottam ebbe a problémába, igaz régi Model S-sel, ami kb az állatorvosi ló kategória. Ugyanis, nem a standard (conti) szenzor hanem más kell bele, illetve már a szerviz menüben sem szerepel a Sensor Reset, ami engedte négy új szenzor felismerését. Egy szenzort cserélve ment egy darabig, de a további hármat is ugyanzaokra cserélve, nem ismeri fel már a kerekeket :frowning:

Most az a remény, hogy a (még) működő nyári szettről, egyesével átmásolják a szenzorok azonosítóit a téli szett kerekeire… Akkor gyakorlatilag ugyannannak a szenzor-szett nek fogja látni a kocsi, mintha semmi sem történt volna… Hát, már nagyon várom hogy vége legyen a történetnek (a gumis is), mert évekig nem jártam ennyit gumisnál, mint az utóbbi hetekben :confused:

Sziasztok!
Ajánlottam már a MobilGumist, és megint csak megtenném, ő múltkor csinálta valakinek Model3-on.
Ha jól értettem valahogy leklónozta a jelet és azt állította be neki. De nem olcsó!

köszi már írtam is nekik

Ha a gyári felnire veszek gumit, akkor nem kell semmit csinálni, ugye?

nem kell semmit csinálnod

sajna ők sem tudták átmásolni a nyári szettről télire :frowning:

Szomorúan hallom… de, akkor a Model 3 sem ismer fel egy szett új szenzort?? Nem lehet hogy van eleve egy hibás benne? Bár gondolom megmutatták hogy az ő kiolvasójuk látja mind a négyet, mint nekem is többször…

Sziasztok! Osszel volt gumi cserem a felnik maradtak, csak uj gumik lettek felrakva. Akkor meg a v9-es szoftverben volt TPMS senzor reset a security menu alatt, azt megnyomva es vezetve par kilometert az alacsony guminyomas hibauzenetek eltuntek. Viszont nemreg lett cserelve telire es a v10-es szoftverbe mar nincs ilyen menupont. 4 kerekbol 3-on alacsony guminyomast jelz a matrica szerinti 2.9 barra fujtattam, de nem segitett, vezettem vele tobbet, ujrainditottam, valtottam es visszaallitottam a menuben a felnit is, hatha, de nem segitett. A kereknyomast meri es kiirja mind, de 3-nal tovabbra is alacsony guminyomast jelez, es hibauzenetet dob. Jart mar valaki hasonloan? Lehet, hogy mashova tettek vissza azt a 3 felnit es ha visszakerulnenek az eredeti helyeikre, akkor talan meg is javulhatna? Mas otlet TPMS resetre? Segitsegeteket es valaszaitokat elore is koszonom! (Model S 2015)

Az enyém 2018-as, de a matricán 3,1 bar van. Lehet, hogy a matricától függetlenül a V10 3,1 bar üzemi nyomást ismer csak? Én kipróbálnám 3,1-re fújni, ha elmúlik a hiba, valószínűleg ez van. Egyébként nekem 2,7-nél jelzett be, amikor egyszer ennyire lecsökkent.

1 kedvelés

Ma reggel hivtam a gumist, azt mondta menjek vissza, megnezik, gondoltam, ha mast nem, majd atcsereljuk a kerekeket. Indulaskor szinten az elozo allapot, 4-bol 3-on alacsony nyomast jelzett, de nem volt nyomas vesztes a tegnapi allapothoz kepest. Gondoltam utkozben bemegyek egy benzinkutra es egy picit tulfujom a kerekeket, talan az segithet. Mire odaertem mar csak 1 jelzett nyomas hibat 2.8bar-al. Mindegyiket tulfujtam 2.95-re. Vezettem vele kicsit (kell hozza, mert nem egybol mutatja a valtozast) utana kettonel 2.9 a masik kettonel 3 bart mutatott, de az egyiknel tovabbra is pirossal, alacsonynak jelolvel. Megalltam es engedtem picit a 3 bar-osokbol. Utana mar mind 2.9-et mutatott es eltunt a maradek hibajelzes is. Szoval el tudom kepzelni, hogy ha mashova kerulnek vissza a felnik es az azon levo szenzorok, akkor kell akar egy nap is, es tobb vezetes, hogy azok visszaalljanak, es talan kell nekik egy kis tulfujas is. Szoval ez igy most nalam megoldodott. De ha van mas otletetek TPMS resetre irjatok meg kerlek. Koszonom!

Koszi a tippet! En is hasonlora gondoltam, ezert tulfujtam kicsit es utana vezetve par kilometert nekem is megoldodott. A matrican 2.9-et ir, szoval visszaeresztettem oda.

Fenti procedúrával megoldódott a probléma.
Tanulság: 2014 előtti, nem Continentál, univerzális szenzoros Model S nem tanul, csak az eredeti szenzor azonosítókat ismeri fel. Azaz csak működő képes, teljes szett másolható. A Tesla gyári megoldása is ilyen probléma és autó esetén, az autóban lévő érzékelő cseréje, majd a kerék szenzorszettjének cseréje, valahol EUR1000 magasságában.