Többszörösére nő az új Teslák ára, ha megjelenik a teljesen önvezető rendszerük

Elon Musk a múlt éjjel ismét aktív volt a Twitteren, ahol több kérdésre válaszolva tett egy egészen meglepő bejelentést is. A gyártó főnöke ugyanis elárulta, hogy rövidesen az egekbe szökhetnek a Teslák árai. A fordulópont az lesz, amikor az amerikai gyártó megkapja a teljesen önvezető rendszerének működési engedélyét, hiszen ezután élesíthetik a saját „robotaxi” flottájukat.
A robotaxi program szerepelt Musk „Mesteri Tervének” második felvonásában is. A lényeg, hogy az autógyártó a teljesen önvezető rendszerének megjelenése után sofőr nélküli taxikká állítaná az erre felkészített autóit. Az, hogy a vásárlás ezek után hogyan zajlana, már más kérdés. A Tesla ugyanis valószínűleg még nem döntötte el, hogy pontosan hogyan folytatja az autói értékesítését akkor, amikor azokat már el sem kell adni ahhoz, hogy profitot termeljenek.
Az autógyártó becslései szerint egy önvezető Tesla a teljes élettartama alatt akár közel 100 millió forintnyi profitot is generálhat a fuvarozással. Ebben az esetben pedig miért érné meg pár tízmillióért gazdához adni az aranytojást tojó tyúkokat?
Most bizonyára azon sakkoznak, hogy mi érné meg az üzlet számára amellett, hogy nem haragítanák magukra a vásárlóikat sem. Elon Musk mindenesetre tegnap azt írta, hogy a teljesen önvezető rendszer megjelenése után többszörösére nő a Teslák ára, vagyis nem igazán éri majd meg egyedüli tulajdonosnak lenni.
Ezek ellenére még egyáltalán nem biztos, hogy minden eszerint a forgatókönyv szerint alakul. Mindenekelőtt meg kell jelennie a teljes önvezető rendszernek, amit most az idei év végére jósol a Tesla. Addig még biztosan a normálisnak mondható árakon kapjuk majd a Teslákat, és jó kérdés, hogy mi történik majd ezután. Szintén érdekes, hogy az Autopilot önvezető rendszere később jelenik majd meg nálunk Európában, mint az Egyesült Államokban. Eközben az sem feledendő, hogy nem csak a Tesla gondolkozik hasonló önvezető taxis programban, hanem többek között az Uber és a Waymo is dolgozik ilyen projekten.

Kemény, Elon nem viccel…
Gyakorlatilag minden vásárló részese lehet a sikernek(kvázi részvényes) most. De, kell hozzá némi képzelőerő :wink:

És akkor csak a 100%-os önvezetéssel lehet kérni? És aki vezetni szeretné a tesláját, és nem szükséges neki az önvezetés? Az is kénytelen lesz venni egyett. Szerintem ez így nem jó, én biztos nem küldeném el a teslámat egyedül

Lehet anélkül is, de csak szoftverkulcs a különbség meg 5000USD… Most.

1 Like

Apropó önvezetés: tudja valaki, hogy jelenleg mi a különbség nálunk (magyarországi viszonylatban) a gyakorlat szempontjából az autopilot és az FSD között egy (új) Model3 esetében? Gondolok itt elsősorban a sávváltásra autópályán… Tud-e az autó magától sávot váltani autopilot üzemmódban az irányjelző használatával? Vagy ez a legutóbbi szoftverfrissítések által már csak az FSD-vel együtt lehetséges?