Teslába ülni futurisztikus élmény


#1

Volkswagen az elmúlt napokban és hetekben ambiciózus elektromos autós céljait mutatott be. Tényként kezelik a wolfsburgiak, hogy a belső égésű technológiából kiszállnak. Az e-mobilitást támadók segítségével az autógyártó cég a lehető leggyorsabban maga mögött akarja hagyni a dízelválságot - különösen az USA-ban.

A Volkswagen új észak-amerikai vezérigazgatója, Scott Keogh beszélt a Green Car Reports-ról ami a cég helyi piacára vonatkozó tervek. Tesla is említésre került - az autó managerek nyilatkozatai azt mutatják, hogy milyen erősen változott meg néhány éven belül az autóipar.
Keogh emlékeztette arra a találkozóra érkező vezetőket és kereskedőket, hogy nemrég még azt mondták: „Ez a Tesla dolog egy vicc”. Egy kicsit később az elektromosautó-úttörő megtalálta a módját annak, hogy a legkelendőbb autót gyártsa az USA-ban - Keogh valószínűleg a Model 3-ra célzott. Különösen lenyűgöző, hogy ez lehetséges a bevett autógyártók szokásos eszközei – nagy értékesítési hálózat vagy reklámozás nélkül.
Tesla egyes szegmensekben már uralja az értékesítési rangsort az Egyesült Államokban. Keogh szerint a reklámértéket az új faktor kelti mely akkumulátoros autót kínál. “Nem kérdés, amikor beül valaki egy ilyen autókba, úgy érzi, hogy a jövőt irányítja” - mondta.
Mivel a Tesla még mindig nem rendelkezik klasszikus marketinggel, ezért nem viselnie ezeket a szükséges költségeket. A Volkswagen menedzsere arra következtet, hogy a jövőre orientált modellek kulcsfontosságú szerepet játszanak. “Ha valaki hirdetési kampányt szeretne kezdeni új ügyfelek megszerzésére, akkor annak van értelme, hogy ’Gyerünk, vezessük a jövőt’ - sokan igennel válaszolnak rá és magukévá teszik.” Egy új kinézettel rendelkező, de hagyományos technológiájú autót sokkal nehezebb értékesíteni.
Keogh azt feltételezi, hogy az elektromos autók az USA-ban hamarosan belépnek a tömegpiacra. Azt állítja, hogy az a kérdés, hogy fontolja meg az elektromos autó vásárlását, az emberek szemében egyre inkább vonzó. A fogyasztók egyre inkább úgy érzik, hogy lemaradnak az elektromos autók felé vezető társadalmi trendről.
"26 éve dolgozom ebben az iparágban és régóta figyelemmel kísérem ezt a változást” - mondta Keogh. – „Ez a változás a szemünk előtt itt és most történik”.