Tesla szervizelése

Sziasztok, tudnátok esetleg egy összefoglalót írni a Teslák kötelező szervizelését illetően? Mint minden autónak, gondolom itt is vannak előírt szervizek x km-enként. Ezekről tudna valaki bővebb tájékoztatást adni?

A Teslánál nincs kötelező szerviz, csak ajánlott.

1 Like

Köszönöm a választ, az ajánlott mit takar? Csak akkor kell menni ha probléma van, vagy érdemes csak úgy átnézetni évente vagy 20ezer kmenként pl.?

Egyszerűbb ha itthon nézeted át időszakonként.
@Gyorgy_Zambelly profi ebben.

Model S-t érdemes évente átnézetni, utastér légszűrő, ablaktörlő kb. amit cserélnek.

Ugyanakkor, vannak nagyobb átvizsgálások ilyen pl. a 120 és 160 ezres. Ezeket az autóm szervizmultjából illetve a legutóbbi szervizlátogatásból tudom. Öszre jegyeztek elő a 160 ezresre.

Nagyon segítőkészek a bécsi szervizben, pl. azonnal mondták és ajánlották az őszi szervizt, mert valami rezgés ill hang van a hátsó hajtásban, amit cserélni fognak. Ilyen “apróságok” miatt én ajánlom a hivatalaos szerviz(ek) felkeresését. A tesla appból be lehet jelentkezni szervizre, akár Bécs, akár pozsony, akár Grácz elérhető. Talán az utóbbi kettő közelebbi időpontot ad. Árak is igen barátiak pl. nekem egy BMW után.

Nekem a György itt nem válaszolt sajnos sem direkt megkereséssre sem említésre, gondolom telefonon jobb keresni.

Nekem úgy adták el az autót, hogy a 40ekm szervíz kötelező a garanciához, a 20 ekm ajánlott. Mondjuk ezt leírva sehol sem láttam (hogy a 40 kötelező). Grazban április elején voltam 40 ekm szervízen, 697 EUR volt a számla (brutto), ebből netto 20 EUR az alkatrész (fékfolyadék, utastér légszűrő), a többi munkadíj. Mondjuk egész napra adtak egy csereautót is. Kb. 1 hónappal előtte jelentkeztem be. Korábban voltam garanciális javításon, csak a vezetőülést kellett megkenni, mert nyikorgott. Erre a rövid munkára is adtak csereautót.

1 Like

Nem 200 € volt az alkatrész? :blush:
Esetleg azt lehet tudni, hogy ezek a garanciális dolgok hova vannak leírva és hogy milyen szervizelési előírások vannak?

De nem ám! Nem írtam el! A rezsióradíj viszont 135 EUR netto. A weboldalon a saját Tesla Konto alatt vannak leírva a szervízelési dolgok, köztük a 18 oldalas garancia szabályzat. De úgy emlékszem, hogy csak autórendelés után nyílik meg ez a menü, a kezelési leírásokkal együtt. km vagy időbeli szervíz előírás nincs benne, így valószínűleg “megvezettek”, de én úgy gondolom, hogy ha egy gyári garanciális (új vagy bemutató) autót vesz valaki, és rendszeresen elviszi márkaszervízbe, ahol ezt dokumentálják, akkor majd egyszer használtan jobban el tudja adni. Kérdés, hogy ez megéri-e. Amúgy meg tényleg jó évente ránézni, mert pl. volt 1-2 LED, amit garanciában cseréltek, de én észre sem vettem, hogy rosszak

Akkor ha jól értem a garanciális alkatrészekeket értelemszerűen ingyen cserélik, de a szerviz óradíját meg kell fizetni minden esetben, még ha garanciális a szerviz akkor is. Csere autót külön kell kérned vagy alapból jár? Ennek nincs díja ha jól értettem?

Kötelező szervíz nem egyenlő garanciális szervízzel. Fogyóeszközre fizetsz alkatrészt és munkadíjat.
Garanciális javításra egyiket sem, ha valóban garabnciális. Azaz első 4(5?) évben Model S-en kimométerkorlátozás néplkül minden, az akku + hajtás(inverter + motor(ok)) pedig nyolc évig, szintén kilométerkorlátozás nélkül.

Azért fogok én pl. fizetni a 160 ezres szervizért az akkor 5.5 éves autómmal, viszont a hátsó hajtómű javítás ( valószinüleg komplett csere) garanciális lesz.

Nem, a garancia az teljesen ingyenes, anyag, munkadíj, csereautó is. Lehet, hogy ez félreérthető volt, átvizsgálás közben találták a LED-hibát, de azért semmit nem fizettem. Az egész munkadíj a 40ekm szervízre szólt. A csereautót megkérdezték, hogy kell-e. Szerintem ennek a díja is benne volt a munkadíjban, csak nem részletezték. A számlán csak anyag és munkadíj szerepel. Egyébként több dolog fakultatív, megkérdezték, hogy cseréljenek-e ablaktörlő lapátot, ablakmosót, centrírozzanak-e kerekeket, stb. Az autót az App-ból végig figyeltem (amikor tudtam), folyamatosan történt vele valami, nem hiszem, hogy plusz órákat számláztak volna.

1 Like

Elnézést, ha nem válaszoltam, de valamiért nem kapok értesítést az oldaltól, hogy kérdést intéztek felém.
Én nem vagyok járatos a márkaszervizzel kapcsolatban, de számunkra elérhető a szerviz leírása arra vonatkozóan, hogy mit kell átnézni, ellenőrizni, megkenni az autón bizonyos időközönként. Véleményem szerint elegendő 40000 Km-ként ezt elvégezni. 100000 Km körül szoktunk hajtóműolajat cserélni.
A legnagyobb munka mindig a fékekkel van, mert sajnos a fékbetétek belekövülnek a féknyeregbe.
Dual motoros autóknál a hátsó futómű némely eleme is sajnos tönkre szokott menni, illetve a hátsókerék meghajtású modelleknél az első stabilizátorok számítanak gyenge pontnak. A 40000 Km-énti futómű geometria ellenőrzés is javasolt, mert tapasztalatunk szerint mindig van mit állítani rajta.

8 Likes

Sziasztok. Amíg nem csinálják meg a tulajdonos átvitelt addig hogyan tudok a szervízbe bejelentkezni?

Elvileg sehogy. Ha nem akkora a gáz, akkor keresd @Gyorgy_Zambelly

Köszi. Kifejezetten a gyári visszahívások miatt vinném az autót… Gondolom azt csak ott lehet :slight_smile: Fura, hogy ilyen bonyolult ez a tulajdon átruházás, simán lehetne az autóból csinálni szerintem…