Tesla szállítás

Kedves Teslások!
Feb. 8án a tesla be kérte az adataimat, az óta viszont semmi. Se alvázszám semmi. Van valakinek megbízható infó-ja mi lehet? A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv. Miskolczi Tibor

Ha nincs alvázszám, akkor lehet ebből a szállítmányból nem jutott.
Nekem Február 18-án szóltak hogy hajón a kocsi és küldték az alvázszámot, jó lenne ha fizetnék. Persze az egészet nem tudtam hirtelen, de 10%-al megelégedtek, és elkezdték intézni a dolgokat, annyi idő alatt meg felbontottam a befektetéseimet, és kifizettem a maradékot.
Utána kérték az adatokat, küldték a műszaki adatlapot, kérték a biztosítást, március 11.én kellett volna átvennem, de az ocsmányiroda nem készült el a forgalmival, így áttették 18-ára.
Ez részben az én hibám is, mert elég későn sikerült átküldeni a biztosítási kötvényt.

Ja és legelőször SMS-ben küldték az alváz számot amit nyugtázni kellett egy “OK” elküldésével, utána kezdtek emailezni, meg hívogatni.

Hívd fel őket, nagyon segítőkészek.

Köszi a választ! Mikor adtad le a rendelésed? Egyébbként kétszer is beszéltem velük, de a válasz az volt, hogy pontosan nem tudják február vége március közepe. Kérdezték, hogy kp s vásárlás lesz e. Mondtam, hogy igen. De utána semmi. Meg lepőnek találom, hogy később értesítettek téged és mégis előrébb jársz. Sok örömöt az új autóhoz!
Üdv. Miskolczi Tibor

Szia @Tibor ! Te mikor adtad le a rendelésedet?

'21.11.17. Miért kérdezed?

Szia!
Nos, hogy ment az átvétel? Hogy tetszik az autó? Én természetesen nem jutottam előrébb az ügyben.
Üdv: Tibor

Csak, mert én december közepén rendeltettem (tartós bérlettel, Model 3at) és még semmi. Próbálom infók alapján kalkulálni :slight_smile:

Szia!
Én is ezért indítottam ezt a témát. Próbálom be határolni a helyzetem. Mert a teslánál elég szűkszavúak. Értem én, hogy nem akarnak feleslegesen ígérgetni, de azt azért meg mondhatnák hol tartanak most. Közben el adtam az előző autómat, gondoltam most már hetek kérdése az új. Hát nem.
Üdv: Tibor

Forgalmi nem készült el az okmányirodában, a hosszú hétvége előtt, ezért halasztották az átadást. Szerdán hívtak délelőtt hogy egy óra múlva mehetnék átvenni ha van kedvem. Volt :slight_smile:
Átadás gyorsan ment és probléma mentesen. Az irodát kicsit nehezen találtam meg a telepen, mert a sok egyébb márka logó közt elveszett.
Eszméletlen jó az autó.
Legapróbb minőségi hibát sem találtam rajta, pedig rendszeresen nagyon alaposan át törölgetem :slight_smile:

Eleinte szokatlan volt, de nagyon jól ki van találva, és felhasználó barát a kezelése, és a kijelzése. Inkább csak a régi beidegződések leküzdésé volt a gond. Pl. rendszeresen nyúlkáltam a váltókarért középre, meg néztem rá a nemlétező műszerfalra a kormányon keresztül. A kocsi nagyon kezes és barátságos, főleg Chill módban. Standard módban (amit nevezhetnének Sport módnak is) viszont brutális, de a menetstabilizátor és a futómű durván jó. Próbál kitörni az autó, de alig mozdul meg, végig stabilan tartja, de azért észnél kell lenni, mert olyat lép hogy izomlázas lett a nyakam.

1 hét alatt 1200km-t tettem bele, főleg hegyi kanyargós utakon és autópályán.
Nagyon gazdaságos az energia fogyasztás. Városaban 120Wh/km simán megvan, de még kevesebb is tud lenni. Szerpentínen kitaposva amit lehet, 180Wh/km fölé nem ment, de inkább kevesebb.
Autópályán 135-el mentem végig, akkor már eszegetett, de relatív még mindig jó. 205Wh/km.
Töltési sebesség viszont kisebb mint a Tesla legjobbja. (kínai gyártásba kerülő LG akku ebben gyengébb, mint az amerikai gyártású Panasonic) Bár nem vészes, de 50kWh visszatöltése 30percbe kerül. 150kW fölé még soha nem ment 250kW-os töltőn sem, bár 18% alá nem is merítettem még. Persze ekkora akkuval igazából töltő nélkül is vígan eljutok bárhova.

Ami problémám van vele, hogy az AP nem hajlandó gyorshajtásra. A magyar sebesség korlátozás meg sok helyen túlzó, szóval erre figyelni kell, nehogy felkenődjenek rád amikor egy kintmaradt 30-as táblánál beletapos a fékbe. Az ütközés elkerülő rendszer nem szokott hibázni, de elég gyáva. Feleségem meg is jegyezte, hogy olyan, mintha folyamatosan mellettem ülne, és beledumálna a vezetésbe :smiley: Fals fékezés egyszer volt, bár az is érthető miért csinálta. Jobbra kanyarnál egy keskeny úton jött szembe egy bringás a másik sávban, és attól megilyedt, mert nem látta a rossz útminőség miatt hogy az út elkanyarodik, én meg ténylegesen a bringás felé mentem.
Ezeket leszámítva az AP és az adaptív tempomat funkció is elképesztően jó. Dugóban és autópályán különösen. Kezdem megérteni, hogy miért érzik úgy sokan hogy magára lehet hagyni. Hibázik, de következetesen.

Köszi az élmény beszámolót! Mosolyogva olvastam végig. Legalább egy kicsit átérezhettem a jövőt. Meg értem, hogy ilyen sokat mentél egy hét alatt. Hasonló terveim vannak nekem is. Még a …- re is autóval megyek. Majd “egyszer”. Mekkora akksi van az autóban? Gondolom a nyáron “ki se szálltok” belőle. :smiley: Szép utakat és jó időt kívánok! Ja, és sok kilométert.
Üdv: Miskolczi Tibor

Nem tudom a kapacitást. Nem árulja el a kocsi, és a dokumentációban sincs semmi erre vonatkozó.
Ahogy számolgattam a fogyasztásból, meg a kiírt hatótávból 47,2kWh akkuval számol. Meg kb. 5kWh tartalék van az internetes leírások szerint, szóval 82kWh LG akku lehet benne, amit a töltési karakterisztika is alátámaszt.
Azóta sikerült prekondicionálni töltés elött és 8%-al érkeztem a töltőhöz. 245kW-al töltött egy rövid ideig, de gyorsan csökkent, ami alátámasztja az LG akkus feltételezést.

De nincs igazán ezeknek jelentősége a gyakorlatban. Hirtelen ötlettől vezérelve, 55%-al elindultam a Pestről a Mátrába. 230km, Gyöngyösig autópálya 150km/h végig. A szerpentineken meg a motorost elengedtem és nem tudott lerázni, pedig szépen ment a srác (én is motorozom, simán jobban gyorsul mint a Honda CBR 650-esem ) 600Wh/km fogyasztás volt azon a szakaszon. Visszafelé fáradt voltam 130-el mentem csak a pályán, meg az AP dolgozott főleg, így 3%-al értem volna haza, de fóti SC-n 8%-al töltöttem hogy mégse centizzem ki ennyire.
Szóval ezen a szinten bárhova kényelmesen és gondolkodás nélkül el lehet jutni, függetlenül attól hogy milyen akku van benne. Igazából ezért is vettem a Long Range-et, mert kényelmes kompromisszum mentes megoldást akartam. Van még egy régi Leaf, meg egy új Zoe a flottában. Leaf-el is megoldottam mindent, de azzal nagyon kell matekozni. Zoe, 52kWh-val már jobb, de távolra ott is kell kicsi kompromisszum, de Teslával semmi ilyen nincs. Teljes értékű autó, és még jól is megy bónuszként.

Üdv: Kéri Laci

1 kedvelés

Akkor meg van a szállítási idő különbség oka. Legalább is, részben. Mert én Sr-t rendeltem. Sokat gondolkodtam rajta, hogy Lr vagy Sr-Sr vagy Lr. Aztán arra jutottam, hogy a töltők többsége 50 Kw os így a töltési sebesség nem játszik. Innen a legtöbb város 300 km en belül van tehát egy töltéssel szinte bár hová oda érek. Ráadásul én már nem sietek sehová, tehát van időm tölteni. És akkor a plusz 4-5 M árkülönbözetről nem is beszéltünk. Így maradtam az M3 Sr nél. Az AWD csábító, de nekem ennyit nem ér meg. További jó autózást.
Üdv: Miskolczi Tibor

1 kedvelés

szia.90km/h-as sebessegkorlatozasu vagy afeletti uton enged gyorsabban menni az ap.de azalatt nem, max ha labbal nyomod a gazpedalt.

udv
Bence

1 kedvelés

Üdvözlet! Segítséget szeretnék kérni, vásároltam egy model 3 ast és az lenne a kérdésem, hogy át szeretném íratni a nevemre a tesla nál és ez hogy működik, mert így gáz, hogy telefonnal nem tudom használni. Autó a nevemen van, forgalmi is megvan. Előre is köszönöm a segítséget.

Létrehozol egy saját regisztrációt, letöltöd az appot a telefonodra, bekapcsolod a BT-t, leteszed a kulcskártyát a könyöktámasz elé, és a “zárak” menüpontban hozzáadod a telefonod a kocsihoz.
Innentől kezdve a telefon is tud kulcsként funkcionálni tulajdonostól függetlenül.
Az átírást a Tesla fiókodban tudod kezdeményezni, ennek folyamatát nem ismerem, de ott van lehetőség használt autó felvételére is, gondolom ott bekérnek minden szükségest. Nissan Leaf-el csináltam már ilyet. Ott e-mailben leírtam mi a gondom, forgalmi másolatot csatoltam és másnap a nevemen volt.

Itt a Tesla oktató videója a telefon kulcs hozzáadásról.

Szia! Kaptál már értesítést az autóról?