Tesla nagy nyomást gyakorol a német autógyártókra


#1

A Bergisch Gladbach Tudományegyetem Autóipari Menedzsment Központja (CAM) új tanulmányt tett közzé. A tanulmányban az autógyártók innovációját hasonlítják össze az elmúlt 5 évben. A eredmény, hogy az új márkák, azok közül is kiemelkedik a Tesla, állva hagyják a hagyományos autógyártókat az innováció terén.
A CAM tanulmánya szerint 2014 és 2018 között a Volkswagen, a Daimler, a BMW és a Tesla volt a „leginnovatívabb” autógyártó. Tesla a 120 innovációnak és 53 világpremiernek köszönhetően a vizsgált időszakban a lista élére került.

A CAM értékelésében Tesla a leginnovatívabb autógyártók között is 4 helyett lépett előre. A Tesla tehát a vizsgált időszakban a legnagyobb innovációt hajtotta végre és az autószakértők szerint, és ezzel egyre nagyobb nyomás alatt állnak a német autógyártók.
4 területen: az elektromos autók, a plug-in hibridek, a csatlakozó technológia és a vezetői segédrendszerekben látja a jövőt a BAIC (89%), a Tesla (88%), a Future Mobility Corporation (81%) és a NextEV (71%). Ezért nagy hangsúlyt fektetnek ennek a 4 területnek az innovációjára. A lista közepén a Ford (66%), a Daimler, a BMW (61%) és a Toyota (57%) található. A 4 innovációs területet tekintve a lista végén a General Motors, a Hyundai, a PSA és a Volkswagen található (mindegyik közel 50% -kal).

A tisztán akkumulátoros elektromos autók esetében Tesla vezet az innováció terén (47 indexpont), mondja a CAM. Őt követik a kínai gyártók BYD és a BAIC, 15 illetve 12 indexponttal. A Renault az egyetlen európai gyártó, aki 12 ponttal az első 5-be bekerült.
A következő években a CAM az e-mobilitás terén elsősorban a német autógyártóktól vár erőteljes innovációs felzárkózást. Különösen a Volkswagen-csoporttól jöhet jelentős innovatív befektetés az elektromos autók területén. A Daimler is számos új hosszú hatótávolság megtételére képes modellt jelentett be.