Tesla Model 3 valós hatótáv

Sziasztok, Tesla Model 3 vásárlásán gondolkodom, de szeretném megtudni, hogy autópályán, normál 130-as tempó mellett valójában mennyi hatótávra számíthatok az alapmodelltől és a long range modelltől. Tudnátok esetleg ebben segíteni, hogy mik a gyakorlati tapasztalaitok?

1 kedvelés

1 hónapja használjuk, 130-140km/h között 400 km autópályán

2 kedvelés

Gondolom kíváncsi lenne pontosabban :slight_smile: Pl alap modell, mi között, mennyit megy, hol töltöd stb… :slight_smile:

long range awd 18 aero 2 személy :otthon tesla fali töltőn feltöltöm, mutat 499 km hatótávot, autópályán felmegyek m3 szilas pihenőig az 240km, mutat maradék 200-at ( én 130-140 között 1,25-el osztom, tehát amit kiír, annak a háromnegyede a valós a pályán nyáron végig klímázva ), a szilas pihenőnél töltöm kb 50 percet - 1 órát. Tehát nincs tele. Általában 40kw-al megy bele a szufla. Onnan kimegyek vácra, majd gödöllőnél vissza a pályára és haza nyíregyházára, így ez 270km, és marad még benne 50-60 km, úgy hogy nem volt tele töltve.Az átlagfogyasztásra a computer 18-19-et ír ki. Korábban több volt a fogyasztása de az első 3 hét nem szólt másról mint a teli vigyor sikítás, persze óvatosan. Ha ennél is kimerítőbb kel , szóljatok. Nálunk vitaforrás a model3 , ki mikor mehet vele.:slight_smile:

4 kedvelés

Szia Zsolt, Van egy nagyon jó összehasonlító tábla valós adatokból összeállítva a teslike.com jóvoltából. Becsatolom, nálam kinyomtatva bekeretezve a falon figyel. :slight_smile:!

LR AWD 18"-os Aero felnivel 130km/h-nál tudja a 400km-et, az SR+ csak 320km.
Nekem LR AWD-vel 18’-as Aeron sikerült Passauból hazajönnöm Redingtonnal egy full töltéssel Budaörsig, de az egy ritkán hosszú dugókkal teli kirívó eset volt.

3 kedvelés

Szuper! Nagyon köszönöm nektek, sokat segített! :slight_smile:

Szia.
Nekem model 3 performance-om van nekem Győr-Nyíregyháza 17.7 KWh/100 Km volt a fogyasztásom 120-125 Km/h sebességgel, ami 356Km volt és 63 Kw-ot fogyasztott el a kocsi. Nyíregyháza-Kaprun-(Austria)-Grosslockner-Kaprun-München-Nyíregyháza útvonalon 2237Km 413Kw, azaz 18.5 KWh/100 Km volt. Néhányszor megnyomkodtam neki Németországba 200 felett is, de általában 120-130 között haladtam. Hozzáteszem végig sport módban mentem és a gyorsításoknál előzgetéseknél nem óvatoskodtam.

1 kedvelés

Csak autópályán, long range 2 hetes, 130-as tempónál 430 km.

1 kedvelés

Még egy kérdés. Mivel viszonylag sűrűn kell lemennem Nyíregyházára Budapestről (ezért is kérdeztem az autópályát) ezért valószínűleg töltenem kell hazafelé útközben. Azt remélem, hogy mire megérkezik az autó, addigra már lesz a MOL kutakon (elviekben még ebben az évben :slight_smile: , legalábbis a NEXT_E szerint lesz már az M3-ason ) töltő állomás.
Van esetleg tapasztalatotok arról, hogy a MOL kutakon lévő töltőkkel kb. mennyi idő alatt lehet beletölteni az autóba kb. 200 km-nyit?
Előre is köszönöm! :slight_smile:

Nyíregyházán a szabadság téren van 50kw dc töltő. Az a valóságban 40kw-al tölt, 1kw kb 5,3 km. Tehát 200km/5,3km=38kw=kb 1 óra töltés

bocs ez nem mol kút egyszerű közterület a városban. Mol kútról nincs tapasztalatom.

az lehet hogy az én model 3 LR-em amiben most 2000km van bár átlagban 20kwh-s fogyasztást ir nem megy el 200km nél többet 90%-10% azaz 80 % nyi akksi fogyasztással ? én sem értem ezélrt is irtam …azaz úgy tűnik mintha a fogyasztást a motor leadott teljesítménye alapján számolná plusz fűtés stb de az akku jobban merül valamiért pl zárlatosak egyes cellák vagy valami ?

Ott gond van. Ez alapján csak 50kWh-s az akksid… Ez már most a garis limit alatt van, irány egy szervíz!

A MOL jelenlegi DC töltői is 50kW-sak, az pedig kb 200-250 km/óra. Hogy a NEXT_E mit fog tudni nem tudom, de a Model3 többet is fel tud venni, ezért ha nagyobb teljesítményű töltők lesznek, sokkal gyorsabb is lehet :wink:

Én ma elmentem letesztelni valójában mi is a valós fogyasztás stb.
a táblázat kb 404 km-t ir telejs feltöltéssel 129 kmh sebesség mellett …ez teljesen korrekt abban az esetben ha nincs semmilyen zavaró tényező és 129-et tempomattal lehet menni.
A mai tesztem során M6 budapesttől pusztaszbolcsi leágazás és vissza 55km táv…ezen végig 125 kmh tempomat, szinte alig fékezés vagy gyorsítás … igy volt 19,1 kwh a fogyasztás.
Mivel az aksit 10% alá azárt nem illik lemeríteni és 90% fölé sem tölteni ezért ebben az ideális 17 fokos szélcsendes időben az model 3 LR AWD 75 kwh-s aksija ha 90 ről 0-ra merítem akkor 67 kwh/19,1x100km =353 km-t tud megtenni … valójában maga a tesla navigáció is 10%-os superchargerhez való töltöttségi megérkezéssel számol és 90 %-ig tölt …és kb ez is a reálisan kivárható egy DC töltés esetén ami inkább 80% kapacitással számolva már csal 320-330 km… és ebben az esetben úgy használom a model 3-t mintha egy 1,2-es benzin motorral közlekednék lábam alatt tojásokkal…a reálisabb inkább a 20-21 kwh/100 km . Nincs is ezzel semmi gond de egyre inkább azt látom, hogy valaki megvesz egy Teslat majd elkezdi úgy használni mintha egy éhező bajnokságra készülne amper kategóriában. Ez az autó elsősorban még arra jó, hogy aglomerációban napi 100-200km-t tegyen meg az ember ahol nem kell nézegetni mennyi a fogyasztás. igy kb 1000x -es feltöltéssel számolva 300e km-t tud az aksi minden komolyabb kapacitásvesztés nélkül. A megvátás majd kb 4-5 éven belül egy szilárdtest aksi lesz 1000-1500 km-es WLTP szerinti hatótávval és pl 350 Kw-os töltéssel . az már teljes alternatívája lesz egy autónak (ahogy ma az autóra gondolunk)

4 kedvelés

Pár gondolattal szeretném kiegészíteni: a 19,1 kWh nagyon jó fogyasztás autópályán, ne felejtsük el, hogy pl. a városinak tervezett és amúgy nagyon jó R Zoe is a 14-15 kWh-t megeszi. A fogyasztást pedig elsősorban a sebesség és a hőmérséklet befolyásolja.
Mindenkit megértek, aki éhező bajnokságra készül az új autóval, én is átestem ezen, kb. fél évig tartott. Egyrészt ha nem volt előtte villanyautó, át kell állni fejben. Másrészt az utóbbi 1 évben hatalmasat fejlődött a hazai töltőhálózat, előtte azért meg kellett gondolni, mikor, hol tölt az ember. Ha kiépül a Supercharger hálózat , nem gond a 200km hatótáv. Az első SuC 2017 decemberében indult! Még dolgozhatnak a régi beidegződések. Talán ezért születtek nálam is ezek az eredmények: Az első 1 év tapasztalata – Tesla Model S 75D, egyébként ökológiai és akku élettartam okok miatt is célszerű kevés energiát használni :yum:
Apropó élettartam: a Li-ion autóakkunál általános szabály az 1000 töltéssel számolni. A Tesla eddigi tapasztalatai ennél többet mutatnak, nem véletlen a 8 év km-megkötés nélküli garancia. A legöregebb autók 400-500 ekm-es futásteljesítménye 1500 töltési ciklusra enged következtetni. És már jönnek az új akksik…
+1, amiben nem értek egyet: szerintem már most egyedüli alternatívája az “autó”-nak, nem nagyon tudok olyan helyzetet elképzelni, hogy külső kényszer nélkül visszaüljek egy benzinesbe :wink:

3 kedvelés