Tesla fali töltő 220V és 380V

Udv!
Felszereltem a fali toltot. 3x32A 380V.
Tolteskor a tesla miert azt mutatja, hogy 240V-al tolt? Nem 400V-ot kellene latnom? 85-90 km/h a toltesi sebessegem.
Köszönöm a valaszokat.

Nem vagyok szakember, a villanyszerelőtől hallottakat próbálom saját szavaimmal átadni: a 3 fázisú rendszerben a fázisok és a 0 között 230V a névleges feszültség (régen 220V). A 400V (régen 380V) a fázisok között van. A töltésnél a 3 fázist “párhuzamosan” használjuk, ezért 230V a feszültség. Villanymotorok csillag és delta kapcsolásánál beszélhetünk pl. 400V-ról. Tehát a fogyasztó kapcsolásától függ, hogy a 3 fázisú hálózatból mit használunk, és mivel 400V mérhető, ezért ezt adják meg. De a háztartás összes többi fogyasztója is 230V-ról működik, az egyes fázisokra különböző fogyasztókat kötnek. A töltést, mint egyszerre használt 3 különböző, nagy teljesítményű fogyasztót kell elképzelni. A 230V-os fogyasztóknak stabilan kell a 240V túlfeszültséget biztonsággal bírni, ezért ír ki az autó 240V-t.

Ja és a töltési sebesség teljesen rendben van, gondolom 16,5 kW a fedélzeti töltőd. (3 x 24A x 230V). A maradék 3 x 8A-t tudod a háztartásban használni

Töröltem, mert nem fali töltöre vonatkozott…

Vagyis akkor teljesen rendben van a rendszerem? Az a kb 90km/h toltes is korrekt?
Gondolom ez a maximum amit el tudok erni ezzel a fali toltovel es a 3x32 amperes 380Volttal.

Igen rendben van, de a konkrét km/h sebesség autó és fogyasztás függő.
Ha s vagy x-ed van, akkor ez a sebesség mindenképpen 3 x 32A-t és dual (22kW) töltőt mutat.

Előző hozzászólásben én voltam figyelmetlen, hiszen írtad hogy fali töltőt szereltél fel, ami képes erre a teljesítményre(nem pedig a kocsival adott UMC-t használod).

24 Ampert ir.

Sziasztok!
Ilyen falitöltővel van valakinek tapasztalata?
1 fázis van csak, Model3-hoz szeretném. (Tudom h nem lesz villámtöltő, de napi töltősre bőven elég lesz)