Tényleg virtuális visszapillantó tükrökkel kerülhet gyártásba a Tesla Semi

Tanulmányautóknál már sokszor, utcai szériamodelleknél azonban aligha láttunk eddig kamerákkal megoldott külső visszapillantókat. Az indok egyszerű: az amerikai közlekedési hatóságok ezidáig nem engedélyezték a hagyományostól eltérő oldalsó tükröket.
Ez azonban hamarosan megváltozhat, hiszen az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet közölte, hogy megfontolják a kamerás rendszerek felhasználását a tükrök helyett. Amennyiben ezt elég biztonságosnak és megbízhatónak ítélik, valósággá válhatnak az olyan koncepciók, mint például a Tesla Semié, amelyen hagyományos tükrök helyett a sofőr kameraképekkel pillanthat az autó mögé.
Ez szinte minden autónál új lehetőségeket nyit majd meg, de a leginkább talán az elektromos modellek profitálnak a hagyományos tükrök elhagyásából, hiszen ez az alkotóelem erősen negatívan befolyásolja az autók alaktényezőjét. A Tesla korábban már több prototípust is mutatott be virtuális visszapillantó tükrökkel, köztük a Model Y-t és az új Roadstert is, de a legérdekesebb talán eddig a Semi, vagyis az amerikai gyártó villanykamionja volt.
A friss hírek alapján pedig egyáltalán nem kizárt, hogy végül így kerül tömeggyártásba a Tesla kamionja. Persze még ki kell várnunk, hogy mennyire ítéli biztonságosnak a közlekedési hatóság a virtuális visszapillantókat, de fontos megjegyezni, hogy nálunk, Európában például megengedett ezek használata. Éppen emiatt az Audi e-tron az Egyesült Államokban hagyományos tükrökkel készül, míg nálunk az új, virtuális megoldást alkalmazza a négykarikás.
Az, hogy a visszapillantó tükör elhagyásával hány kilométert nyernek az elektromos autók, nem tudni, de a gyártók és a sofőrök bizonyára örülnek majd, hogy így még többet lesznek képesek kihozni az akkumulátorokból.