Model-3 töltés "szimulált" 3 fázisról

Sziasztok!

Van egy 2020-as 11 kW onboard töltővel rendelkező TM3-om. Azon gondolkodom, hogy hogyan lehetne otthon egy fázisról 20 - 30 amperrel tölteni. A Leafes időből rendelkezem egy egy fázisos Type2 csatlakozóval ellátott EVSE-vel. Beállítottam 20 A kimeneti töltőáramra és bedugtam a Teslát. A Tesla képernyője szépen ki is jelezte, hogy 0/20 A, majd amikor elkezdett tölteni, akkor 11/20 A. Az én értelmezésem szerint ez azért van, mert 1 fázisról maximum ennyit tud felvenni az autó.
Ekkor jött a töprengés. Elolvastam Varsányi Péter leírását a Tesla töltőiről és úgy tűnik számomra, hogy az autóban mindhárom fázisra van egy-egy egymástól független töltő. Ha egymástól függetlenek a töltők, akkor az azt is jelentheti, hogy nem figyeli, valamint nem függ a három fázis egymáshoz viszonyított fázishelyzetétől. Ebből pedig az következik, hogyha az EVSE-ben párhuzamosan bekötöm a maradék kettő fázis csatlakozóját, akkor képes lesz a Tesla egy bejövő fázisról nagyobb árammal tölteni.
Szeretném tudni a nálam hozzáértőbbek véleményét a gondolatmenetem helyességéről.
Előre is köszönöm a válaszokat.

1 kedvelés

Össze tudlak kötni a fejlesztővel, aki ilyet csinál

Köszönöm!
Közben rájöttem, hogy én vagyok a “zöld”. 11 A-es korlát volt beállítva az autón. Átállítottam és azonnal képes volt felvenni az összes rendelkezésre álló áramot. Szóval felesleges túlgondolnom, a Tesla jól ki van találva.
:slightly_smiling_face:

2 kedvelés