Model 3 százezer kilométer felett - felejthetetlen élmények és alacsony költségek

Mostanra két éve már, hogy a Tesla beindította a Model 3, vagyis az eddigi legolcsóbb és legsikeresebb típusa gyártását. Az amerikai elektromosautó-gyártó kezdetekben csak lassan volt képes felpörgetni a termelést a Model 3 gyártósorán, az elsőként legördülő modellek pedig főként alkalmazottak kezei között landoltak, így kevés a független teszt a korai példányokról. Az Electrek amerikai szakoldal azonban megtalált néhány tulajdonost, akik egészen korán jutottak az autóhoz, és már 100 ezer kilométer óta élvezhetik a Model 3 kényelmét és előnyeit. Lássuk, hogy mit gondolnak ezek a tulajdonosok az eddigi talán legsikeresebb autóról a villanyautózás történetében.
Az első megszólaló Kris Westover volt, aki a modell bejelentésének napján foglalt le egy Long Range akkumulátorcsomaggal szerelt Model 3-at. Az autó leszállítása után a büszke tulajdonos még foglalkozást is váltott, hogy többet ülhessen a Model 3-ban, hiszen a részmunkaidős Überezésből főállás lett. Westover elmondása szerint aligha szállt még ki valaki úgy az autóból, hogy az ne lett volna lenyűgözve a hajtás és az autopilot által. A „hűha” faktor pedig 4000 fuvar után is ugyanaz.
Persze mindenkit érdekel, hogy milyen szervizeken esett keresztül az autó egészen pontosan 111 ezer kilométer alatt. Nos, Westover Model 3-asán eddig egyedül az Autopilot szenzorjai szorultak cserére, amelyek közül az egyik oldalsó kamerát, az egyik hátsót, illetve az elülső szenzort cserélte garanciában a Tesla. Ezen felül kétszer kellett gumigarnitúrát cserélni, és egyszer a szélvédő is berepedt. Westover összességében úgy gondolja, hogy az eddig vásárolt autói közül messze a Model 3 az, amelynek a legkevesebb a fenntartási költsége.
Ugyanezt vallja Rob Spreitzer is, aki az elsők között volt a kanadai Model 3 kiszállításokban. Igaz, nála valamivel többször kellett érvényesíteni a Tesla által adott garanciát, hiszen már a leszállításkor kiderült, hogy hibás a festés, illetve az illesztések nem mindenhol tökéletesek a Teslán. Később az LTE adatkapcsolata is megbízhatatlanná vált, illetve a hangvezérlés olykor teljesen figyelmen kívül hagyta a parancsokat. Jelenleg még van egy hibája az autónak, miszerint a hátsó tengelynél kopogás hallatszik gyorsításkor és fékezéskor.
Bár Spreitzernek jobban meggyűlt a baja a 100 ezer kilométeres mérföldkő során, még így is örül, hogy a Model 3 mellett döntött. Kalkulációi szerint ugyanis tíz év alatt csak a benzin nélkülözéséből megspórolt összeg az autó árára nő majd, vagyis mondhatni kifizeti magát a Tesla.
A Model 3 tehát százezer felett is képes örömet okozni, bár az talán mindenki számára felejthetetlen élmény marad, amikor először próbálja ki az amerikai gyártó eddigi legolcsóbb modelljét, amelyet egyben újabb úttörőként jegyeznek a villanyautózásban.
2 kedvelés