Model 3 EU vagy USA?

Sziasztok!

Gondolkozom egy Model 3 vásárláson, csak nem tudom melyik éri meg jobban? Itthon ez ugye kb 21 millió forint. Ausztriában 50.000 euró. USA-ban ugyanez jóval olcsóbb.

Érdemes-e az USA-ból hozni kocsit, és akkor ugye európaivá alakíttatni. Van rá garancia?

Mennyibe kerülne mondjuk honosítani, Illetve minden működni fog?

Szia,

Sajnos a Model 3 EU-ra való átalakítása egyelőre nem megoldható.
Még vizsgáztatni is igen nehézkes lenne, és a 3 fázisú töltés biztosan nem lesz elérhető.
A garancia nem érvényes rá, ha áthozzuk amerikából.
Így a javaslatom az, hogy nem nagyon érdemes csupán spórolásból ebbe belefogni.
Biztosan eljön az az idő, amikor meg fogjuk tudni oldani a megfelelő minőségű átalakítást,

3 Likes

Amerikában bagóért kaphatóak kisebb-nagyobb sérüléssel rendelkező Model 3-asok, (illetve egyebek is). Kérdés, hogy egy roncs behozatala, megjavítása, európai átalakítása, forgalombahelyezése mennyi költség? Vélhetően csak akkor éri meg, ha nagyon bagóért adják.

Esetleg európai törött autó behozatala mennyire reális? Én nem ismerem az autó behozós “szakmát”, így ha van valakinek tapasztalata, ossza meg kérem.

Elhatároztam én is egy Model 3-at fogok venni, csak még kérdés, hogy mikor lesz elérhető, és milyen áron? Támogatást kap-e Magyarországon ,stb…

Itt a gond nem az, hogy pénzügyileg mik a buktatók. Európából magyarba behozni sérültet, majd kijavítani itthon nagyon nehéz, mert kevés szervízt tudok elképzelni, akik foglalkoznak Tesla autóval. Márkaszervíz meg ugye nincs is.
Én azt javaslom, hogy egy jó állapotú használttal sokkal többet ypórolsz hosszú távon, mint egy töröttel. Függetlenül persze attól, hogy honnan hozod be.
A törés jellegétől, egy elektromos autón is számos olyan dolog sérülhet pluszban, ami miatt a javítás egy rémálommá válhat, még ha nem is anyagilag értve.
Törött autót venni, minden esetben olyan, mint mikor 19-re lapot húzol. De ezt majd aki jobban érti, az el tudja jobban magyarázni.

1 Like

Évek óta hozok amerikából sérült autókat . Ami roncsnak van titulálva azt nyilván nem szabad megvenni de vannak olyan kicsi felületi sérülésekkel lévő autók ami haza hozva minden költséggel és megjavitva 30-40% al olcsobb mint ha ithol vennéd meg ami egy 20milla körüli autónál sokat számit . Nyilván hogy egy kisebb karoszéria hiba kijavitása nem igényel nagyobb szakértelmet mint egy bmw audi vagy más autó esetében . Itt is csavarok vannak és használt alkatrészek is beszerezhetőek könnyedén egy Model 3 hoz is . Még Teslát nem hoztam de most készülök rá a problémám nekem aval van hogy miert nem érvényes a garancia ha kivitték az usa-ból illetve az olyan europaiasitást mint a jelző átkodolása hátul hogy ne a féklámpa villogjon vagy europai térkép telepítése ha szükséges ezek megoldhatóak e már vagy még nem ? Milyen hátrány van a háromfázisú töltés hiányán kivül ?

-nincs 3 fázisú töltés
-hátsó index piros
-nincs térkép
-nincs mobil internet
-nincs garancia
-nehézkes a mobil app elintézése (de megoldható)
-nincs szoftver frissítés (megoldható)

Hát van azért pár negativ oldala . Amihez nem irtad oda hogy megoldhato azokat nem lehet megoldani egyáltalán vagy eggyenlőre nincs rá hivatalos megoldás . Pl arra értem hogy elvinném ausztriába a márkaképviselethez és azt mondanám hogy europaiasotni szeretném akkor nem segitenének ?