Model 3 elakadás jelző / hazard light gomb

Sziasztok!

Főként M0 illetve M3-as vonalakon használom az autót. Gyakran előfordul normál forgalmi viszonyokban is, hogy egy álló kocsisor mögé érkezek. Fontos lenne hogy ilyenkor azonnal rá tudjak bökni az elakadásjelzőre. November óta használom a kocsit, az első néhány ilyen szituációban volt hogy az SOS gombra böktem… jelenleg azt a taktikát használom hogy balról jobbra végigsimítom az ujjammal az adott műanyag panelt, és balról az első gombot nyomom meg, így nem tudok “mellényomni”.

Kicsit aggaszt ez, mert ez a módszer nem az az instant dolog, mint ahogy én azt szeretném. Veszélyhelyzet jelzésekor, erős fékezés közben pedig meg sem fordul a fejemben hogy rápillantsak a panelre, és célozzak az ujjammal.

Elsősorban az érdekelne, hogy másnál is probléma-e a fizikai gomb helye, vagy csak én vagyok a béna? :slight_smile:

Szoftveresen simán megoldható lenne valamelyik kormánygomb átminősítése (például a voice control helyett), vagy akár a képernyő bal alsó sarka is előrelépés lenne.

Nálatok mik a tapasztalatok?

Üdv,
Csaba

Tényleg bosszantó helyen van :frowning:

Ez ilyen Y-Z generációs probléma lehet :wink: Forgalomban nem használok vészvillogót.

Biztosan fiatalabb vagyok mint Te, még nincs szükségem olvasószemüvegre, nem szedek gyógyszereket sem. Úgy gondolom, egészen pontosan leírtam, hogy mikor használok vészvillogót. Pályatempóról állóra fékezésnél, a zsenge 86-os évjáratú testemnek köszönhetően kb. csak 15-20 métert haladok a reakcióidőm alatt. A többi a fékút. A mögöttem haladó, Kádár-korszakot elejétől a végéig megtalapsztalt sofőr feltehetően nem lesz ilyen penge, kicsit később kezd el káromkodni, fékezni. Na de mindenféle generiációs előítélet nélkül, ha vészfékezés közben világítok mint egy karácsonyfa, talán a kettővel mögöttem haladó kopott nyárigumis, vagy esetleg rommákopott féktárcsás autós hamarabb kezdi masszírozni a fékpedált. Mi ebben az indokolatlan?

2 kedvelés

Tudtommal jópár éve vannak olyan autó típusok amelyeknél vészfékezés esetén automantikusan bekapcsol a vészvillogó. Nem vagy régi gondolkodású.

Nem indokolatlan, csak felesleges és veszélyes keresgélni. Ha a féklámpa meg az előtted haladó látványos lassulása nem elég hogy a fékre lépj, akkor az sem segít ha karácsonyfát játszik.
Másrészt ha bármilyen kapcsolóért tudsz nyulkálni, akkor nem vészfékezel… Ha automatikus akkor ok, de inkább ne keresgélj emiatt semmilyen nyomógombot, hanem két kézzel fogd a kormányt!

1 kedvelés

Az autópályán nem “üzemszerű” a 130-ról 12-re fékezés. Ezért ha valaki meglátja az előtte haladó világító féklámpáját, nem számít alapból padlófékezésre. Természetesen felfogja a lassulás mértékét jó nagy reakcióidővel és minden o.k. A következő is, persze még nagyobb idővel. A 3. ha ügyes és van helye félrehúzza, de a 4. már beleszáll. A vészvillogót azért szokás és fontos kitenni, hogy futótűzként elérjen az infó a sor végére, és mindenki tudjon időben felkészülni. Nem vészfékezéskor tesszük ki, hanem már amikor meglátjuk az előttünk lévőét. Így az első, aki megtapasztalja, hogy szokatlan lassú a haladás, elindítja a csatárláncot, és talán nem lesz a sor végén tömegkarambol. Ezért van az autók többségében egy nagy piros gomb. Tényleg nem jó, ha a 3-asban ezt keresni kell, az X,S-ben legalább van fizikai gomb. Egyébként 35 éve vezetek, nem nevezném újkeletűnek ezt a gyakorlatot. @STom inkább használd Te is, mert a karosszériamunkára még hosszabb az előjegyzés :wink:

3 kedvelés

Én úgy tudom, hogy ez nem szokás, divat, vagy vezetési stílus kérdése, hanem pl. Németországban kifejezetten kötelező. Ha meglátod az előtted lévő vészvillogóját, akkor Neked is be kell kapcsolnod (ekkor az előtted lévő kikapcsolhatja, mert látja hogy észlelted), és ha a mögötted lévő is bekapcsolta akkor már Te is kikapcsolhatod.
Amúgy a gyakorlatban tényleg nagy segítség, hogy az autópályán 200-zal egy féklámpát látva az ember tudja, hogy kicsit lassítani kell, vagy megállásig fékezni.
És ezzel pont a fent vázolt vészfékezési helyzeteket lehet elkerülni: az ember jó előre látja, hogy a szokásosnál erősebben kell fékezni, így nem az utolsó pillanatban kell vészfékezni.

2 kedvelés

Visszakanyarodva az eredeti kérdéshez: arra gondoltam hogy twitteren meg lehetne szórni pár üzenettel Elon-t illetve megpróbálok felkutatni egy olyan e-mail címet ahol esetleg a software devek el is olvassák a kérést / problémát.

Ha esetleg Model 3 tulaj vagy és hasonlóan zavar a gomb helye, én az alábbi tweet-et küldtem:

" @elonmusk For future software, please add an alternative hazard button to the Model3! Remap a steering wheel button or add one on the screen. Can’t instant tap current one (safely) to warn others."

Én szoktam tartani követési távolságot, nem szokott meglepetés érni, előre figyelve. Évi hatvanezret vezettem németországban pályán, már 2000 környékén, van némi rutinom benne :wink: Az meg pláne vicces, ha valaki naponta meg tud lepődni azonos helyen azonos közlekedési helyzetben :smiley:

Ha sokszázezer kilométer vezetési tapasztalatod van, pláne érthetetlen, hogy miért írsz az autópályán intenzív fékezést vészvillogóval jelzésről úgy, mintha az valami badarság lenne. Elvileg kizárt, hogy még sosem láttál olyan szituációt ennyi km alatt főleg Németországban, de bárhol vezetve, ahol az ne lett volna balesetmegelőző hatású. És nem azért, mert te jól vezetsz, hanem mert mások rosszul.

Ha mégsem láttál ilyet, érdemes lenne ennyi vezetés után nagyobb figyelmet fordítani másokra vezetés során, akár hátrafelé is figyelve, nem csak előre, mint írod. Egész sok életet meg lehet menteni a többi közlekedőt is szemmel tartva.

1 kedvelés

Erre nem lesz szükség. A 2019.8.3-as frissítés tartalmaz egy Dynamic Brake Lights featuret, ami ilyen helyzetekben kapcsol be. Lásd:

4 kedvelés