Máris a Porsche „rekordja” után eredtek egy Model 3-mal

Nehezen lehetne összefoglalni azt, amit a Tesla művelt az elmúlt néhány évben az autóiparban. Az amerikai elektromosautó-gyártó ugyanis amellett, hogy bebizonyította, létezik egyben használható és mutatós villanyautó, megdöntött jónéhány olyan rekordot, amelyekre senki sem számított volna az elején.

A középpontban ezesetben az autók gyorsulása áll, hiszen a Tesla márkájú villanyautók olyan terepre léptek a 0-100-as időkben, amelyen eddig kizárólag kétüléses szuperautók jártak. A Model S az autóipar legjobban gyorsuló szedájna, szuperautókat megszégyenítő három másodperc alatti eredméynekkel, a nagyobbik testvér, a Model X pedig szintén uralja etéren az SUV szegmenst.

Persze ezt nem hagyhatják szó nélkül a sportautó-gyártók, és a Porsche amint meglátta a fejlesztések végét, beleállt a Teslába. A stuttgartiak elismerik, hogy gyors a Tesla, ám hangsúlyozzák, hogy ezeket az autókat csak párszor lehet így „ellőni”, mielőtt a melegedő hajtáslánc miatt visszább nem kéne fojtani a teljesítményt.

A Porsche ezzel szemben egy olyan elektromos sportautót fejleszt, ami nem gyorsul jobban a Teslánál, de mégis hosszabb távon képes a maximumot nyújtani. Gyakorlatilag ez a Taycan lényege – nagy teljesítmény hosszú távon.

Éppen a napokban a Porsche most először külsős kézbe adta az egyik prototípust, hogy a Fully Charged youtube-csatorna letesztelje az állításaikat. A teszt alapján a Taycan prototípusa egymás után 20-szor volt képes 0-ról 200 km/h-ás tempóra gyorsítani a csúcsteljesítményén anélkül, hogy lényeges eltérést mért volna a stopper az első és az utolsó próbálkozás között.

Egy Model 3 tulajdonosa a tesztet elnézve úgy gondolta, hogy nem is olyan nagy dolog, amit a Porsche véghez vitt. Beült a saját Performance modelljébe, és megnézte, hogy képes-e 31-szer 0-ról 100-ra gyorsulni az autója anélkül, hogy óvni kezdené a hajtásláncot.

A férfinak sikerült a mutatvány, vagyis a Model 3 Performance meg tudta tartani a csúcsteljesítményét a 31. próbálkozásra is. Hogy ezzel bukott-e a Porsche? Nem feltétlen, hiszen a stuttgartiak 200-ig gyorsultak, ráadásul egyelőre még csak a prototípust láthattuk, így jó kérdés, hogy mire lesz képes a jövő hónapban bemutatásra kerülő végleges változat. Azért szép teljesítményt képvisel a Model 3 is, hiszen a 31 kigyorsítás - még ha csak százig is - jócskán megterheli az alkatrészeket, amik ezúttal állták a sarat.

2 Likes