Long Range (single motor)

A MAH Zrt. oldalán meg van említve a következö:

Long Range (hátsó kerék motor)
◦hatótáv: 600+ km
◦maximális sebesség: 225 km/h
◦gyorsulás: 5,1 s | 0-100 km/h
◦induló vételár: 14 443 250 HUF + áfa

Viszont ezt jelenleg a konfigurátorban (USA, Németo.) nem találom. Hallotatok esetleg erröl már valamit?

Online konfigurátor nem mutatja, de úgy tudom, hogy a LR RWD továbbra is elérhető “off-menu” rendelésként.

A Long Range RWD valósan 450 km hatótávot tud produkálni, nem óvatos használatban. Tapasztalat

És szerinted ma melyiket érdemes jobban megvásárolni?

Mi a cél?

Alapvetően munkába járásra használnám. Ez 90 km/h-val napi 100km autóúton. Sajnos a lakásunk (albérlet) csak sima 230-ról tudok tölteni, alapvetően ez felejtős.
Kb. 10-15 km-re van tőlünk az emsbüreni Supercharger. A melóhelyemen van egy gyorstöltő, de az napközben nagyon gyakran foglalt. Viszont mivel a szakmámból adódóan heti legalább egyszer bent alszok a munkahelyemen, olyankor tudnám tölteni éjszaka ott is.
Évente kb. 2-3x haza is szeretnék vele utazni Magyarországra (egy út 1600 km).

Ha nincs szükséged összkerékhajtásra, mert pl. nem dimbes-dombos környéken laksz, a telek enyhébbek, és nem zavar hogy “csak” 5,3s alatt gyorsulsz százra, akkor kifejezetten jó opció lehet.

Nézd meg ezt a range táblázatot, az 500km+ főúton-városban simán hozható vele, és 30 perc SC töltéssel bőven 300km felett tolsz bele.

DE szükséged van erre? A napi 100km munkábajárás miatt elgondolkodnék a 10.000€-val olcsóbb a Medium Range (MR)-en, plusz egy-két SC megállás évi 2x-3x hazautazásodkor nem lesz zavaró. az MR-rel kb. 380-400 km hatótávod van, a LR Singlehez képest ez kb. 100km-rel kevesebb.

Sorrend nálam a használati igények alapján:

  1. MR Single RW
  2. LR Single RW
  3. LR Dual AW

Otthoni konnektoros töltéssel mi a gondod, utcán parkolsz? A 2-3 napi SC használatot nem javasolnám, aksi élettartalmát rövidíti, a degradáció jelentős, igen költséges és időigényes. Napi 100km rangeszükségleted 6-7 óra alatt visszatöltöd 220V-os hálozatról. Az SC-vel csak road tripekre tervezz.

Csak egy dedikált parkolóhelyem van a 4 lakásos társasház előtt, kvázi az utcán. Van egy kis faház szerű biciklitárol, amiben van egy saját, egyedi mérésű 230V-os sima konnektor. Ez kb. 5-6 méterre van a parkolómtól.
Itt viszonylag lapos a táj, viszont tervezzük, hogy jövőre átköltözünk Svájcba Bázel környékére. Ott már vannak a környéken emelkedők is, meg a talán a tél is zordabb egy kicsit.

A SuperCharge úgy általánosságban jobban eszi az akksit, mintha otthon tölteném?

Elméletben igen, de a gyakorlatban elhanyagolható, hiszen a BMS a töltöttségnek megfelelő áramot engedi csak be. Az első kaliforniai taxik, amik csak SC-en töltöttek, túl vannak a fél millió km-en. Egyébként a napi használathoz én még az SR-t is nyugodt szívvel ajánlanám, ha évente 2-3x meg kibírható a sűrűbb töltés a hazaúton. Én tudatosan vettem a kis akksit, hiszen mindig a “hátralévő utat” kell csak betöltened a célig vagy a következő töltőig, így ha a kicsi akksival is tudsz SC-tól SC-ig haladni, akkor nincs jelentősége, hogy mekkora a hatótáv. Ez csak Magyarországon számít, ahol ritkás az infrastruktúra, meg élettartam vonzata van (nagyobb akku= több km ugyanannyi töltésből), de ez utóbbinál kérdés, hogy megéri-e az árkülönbözet :wink:

Ha kisebb akkus autót veszel azzal csak azt éred el, hogy lassabban fog tölteni a SuC-en, nem fog tudni 120-150kW-al tölteni.

Igen, ez tény, az S75-nél végig 20 kW-tal alatta marad a töltési teljesítmény a 100-ashoz képest. A Model3 SR karakterisztikáját nem ismerem, de gyanítom, hogy hasonló arányok lehetnek. Nekem ez a töltésenként 5-10 perc sem érte meg a 20 eEUR árkülönbözetet. Valószínűleg másnak sem, mert a 75 népszerűbb volt Európában, mint a 100. De most néztem a konfigurátort, hogy a M3-nál 10,4 eEUR csak a difi, de ebben a dual motor is benne van. Így már teljesen más a helyzet…

A Long Range RWD 14,4 millios netto ar tudomasom szerint nem tartalmazza az alap autopilotot sem!
Ti mit tudtok?
Amire hozza adjuk majdnem annyi lesz mint az AWD az alaparban levo autopilottal

A mai napon ismét bementem a düsseldorfi Tesla-hoz, mentünk még egy kört a Perfomance Model 3-mal (hogy a páromat is elkapja a feeling), meg egy kicsit bővebben is elbeszélgettem a kereskedővel.
Gondoltam megosztom, miket mondott.

Azt, hogy nekem mire kell az autó, azt kicsit feljebb el tudja mindenki olvasni.
Lényeg a lényeg, azt a javaslatot kaptam, hogy vegyek egy Long range RWD verziót, a teljes önvezetés nélkül.
Azt mondta az eladó srác, hogy szerinte, ha nem akarom minden àron folyamatosan végigkövetni az önvezetés fejlődését, akkor igazából nyugodtan megspórolhatom azt a plusz 6400€-t, amivel többe kerül. Tekintve, hogy nagy valószínűséggel amúgy sem használnám rendszeresen, valamint még nem is olyan kiforrott. Szerinte várjak ki vele, később is feloldhatom ezt a funkciót. Azt is megsúgta - miután szóbakerült, hogy később feljebb mehet a funkció ára -, hogy az sem kizárható, hogy valamilyen későbbi promóció alkalmával még olcsóbban is megkaphatom.

Így a dual motoros verzióhoz képest kapok a WLTP szerint kb. 40 km hatótávot, és az egész kijön 50.000€-ból. (Long range, RWD, fehér fényezés, Aero felni) És ebben benne van az alap Autopilot (távolságtartó adaptív tempomat, sávtartó elektronika)

Ez így nagyon (még jobban) vonzó lett számomra, tekintve, hogy a Nissan Leaf-re csak kb. 10.000€-val kedvezőbb ajánlatot kaptam. (a 40 kWh-s verzióra)

1 Like

Nekem Bpn azt mondtak hogy a LR RWD nel nincs benne az arban az alap 2.0as autopilot sem azt kulon kell hozza kerni, es ha hozzaadom akkor meg mar csak parszazezer forinttal lesz olcsobb mint a LR AWD (21millio) tehat nem eri meg.
Ezzel szemben neked jelentos kulonbseget mondtak.
Nem ertem. Tanacstalan vagyok :face_with_raised_eyebrow:

Én Long Range RWD-re 20M alatti árat kaptam itthon és benne van az alap Autopilot is. Az a premium ,belső” felszereltsége része, hajtástól függetlenül. Nekem ez az utolsó infóm, 1 hetes. Remelem tudtam segíteni :blush:

Isti, rendeltél végül? Most lenne érdemes!

Még nem rendeltem… sajnos egyéb tényezők közbeszóltak. Fájt is a szívem, mikor megláttam, hogy most kb. 5000€-van olcsóbban kapnám meg… De remélem, hogy év vége felé, max. jövő év elején sikerül elérnem, hogy megbtudjam rendelni.

Ez melyik cégnél volt?

MAH Zrt, www.tesla.hu