Leültették a Model 3-at – hét százalékkal nőtt a hatótáv

Azt alapvetően jól tudjuk az autókról, hogy ha néhány centivel csökkentjük a hasmagasságot, akkor a mélyebb tömegközéppontnak köszönhetően javítunk a kezelhetőségen. Arra azonban jóval kevésbé számítunk, hogy az elektromos autók esetében lehet még egy hatalmas előnye az ültetésnek.
A Nextmove német autóbérbeadó cég egyedi ültetőrugókat készíttetett a Model 3-hoz, és megnézte, hogy miként változik az autó hatótávolsága akkor, ha a padlólemezt 3,5 centiméterrel közelebb hozzák az aszfalthoz. A tesztek során kiderült, hogy ott, ahol a legjobban befolyásolja az aerodinamika a fogyasztást, az ültetett Model 3 akár 7%-kal is kevesebbet fogyaszthat.
A leglátványosabb eredményt a német autópályán, 150 km/h-ás tempó mellett jegyezték fel. A légellenállás ugyanis itt emeli a leginkább a fogyasztást, ami a gyári Model 3 esetében 22,5 kWh/100 km volt, míg a mélyebben fekvő modell képes volt 21,1 kWh-ányi energiából megtenni ugyanezt a távot. A tesztet hátsókerék-hajtású modellekkel végezték, de viszonyításként melléjük állítottak egy gyári összkerekes Model 3-at is, ami 23,3 kWh/100 km értékkel száguldott az autópályán. Kiderült továbbá, hogy a Model 3 Aero tárcsáival további 3%-kal csökkenthető az autó fogyasztása.
Lipcse városi forgalmában is megnézték, hogy mi a különbség az ültetett és a gyári kialakítás között. Meglepő, de a KW Automotive által készített lengéscsillapítókon fekvő Model 3 még itt is 4,5 százalékkal hatékonyabb maradt. A teszthez egyébként amerikai Standard Range modelleket használtak, amelyekkel több mint 800 kilométert tettek meg a lehető legpontosabb eredmény érdekében.