Komolyabb ráncfelvarrás elé néznek a Model S-ek és X-ek, mint gondoltuk

#1

Azt már korábban is sejtettük, hogy a Tesla készül felfrissíteni a Model S és Model X belterét, de néhány hete az is kiderült, hogy az amerikai gyártónál egy új hajtásláncon is dolgozhatnak az elektromos szedánhoz és SUV-hez.

Az Electrek szaklap legfrissebb információi szerint azonban itt nem áll meg a Tesla idén, és új akkumulátorcsomaggal is „meglepik” a két modellt. Ebben pedig ugyanazok a 2170-es cellák dolgoznak majd, mint a Model 3-ban.

Az amerikai oldal forrásai elvileg a Tesla legfrissebb szoftveréből nyerték ki azokat az adatokat, amelyek az akkumulátorcsomagok frissülésére engednek következtetni. A Model 3 magasabb energiasűrűségű celláival várhatóan nő a Model S és Model X legnagyobb kapacitása, ám arról eddig nem pletykáltak, hogy mekkora növekedésre számíthatunk. Emellé szegül még az, hogy a várt új hajtáslánc hatékonyabb lesz, mint elődje, így hatótávban még többet gyarapodhatnak a Teslák, mint pusztán akkukapacitásban.

Ami talán még ennél is jobb, hogy az új akkumulátorcsomag a Model 3 szintjére hozhatja a szedánt és az SUV-t a töltés szempontjából. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a jelenleg gyártott Model S és X pontosan mennyit lesz képes kihasználni a Supercharger 3 maximális 250 kW-os teljesítményéből, de a Model 3 ezt teljes egészében ki tudja hozni az oszlopból, és várhatóan a frissített akkucsomagos két korábbi modell is képes lesz ugyanerre.

Ezzel egy időben az új szoftver állítólag azt is elárulta, hogy CCS villámtöltésre is felkészítik a két idősebb modellt. Azt egyelőre nem tudni, hogy ezzel mi lehet a Tesla célja, hiszen hamarosan megjelennek a gyártó saját CCS átalakítói is, és nem kizárt, hogy ehhez írják az új programot. Mindeközben az is egy lehetőség, hogy a Tesla a Model S-t és X-et is felruházza a beépített CCS csatlakozóval, ugyanúgy, ahogyan az európai Model 3-at.

A ráncfelvarrott változatok megjelenésének időpontja egyelőre még kérdéses, ám az Electrek legfrissebb infói azt mondják, hogy a Tesla az enyhülő kereslet miatt igyekszik minél hamarabb frissíteni a két modellen, és akár már júniusban leránthatják a leplet az új S-ről és X-ről.

#2

Nem lehetséges, hogy a 250kW nem megy át a Tesla csatin? Vagy nem tudják ráaggatni a hűtött kábelt, vagy valami. CCS-el meg megoldott ez. Tehát az új cella rendszer miatt kellhet a CCS (javítsatok ki, ha tévednék)

#3

sanszos, hogy ez lesz