Jövőre az új Roadster is a Nürburgringre látogat

Idén a Model S-sel próbálkoznak legyűrni a Porschét, jövőre pedig a leggyorsabb autók után erednek a következő Roadsterrel – árulta el Elon Musk, a Tesla vezére a Twitteren. Az amerikai gyártó ugyanis meg szeretné mutatni, a Porschénak és a világnak, hogy bizony még mindig ők gyártják a leggyorsabb elektromos autókat.

Persze a Model S és a Roadster két külön mezőnyben versenyez. Az előbbi a négyajtós elektromos szedánok kategóriájában indulhat, melyben éppen nemrég állított fel egy egészen szép, 7 perc 42 másodperces köridőrekordot a Porsche Taycan. Utóbbi már az elektromos szuperautók csoportjába sorolható, ugyanúgy, mint a NIO EP9, amely 6:45:90-es idővel tartja kategóriája csúcsát a Nürburgringen.

A Model S-es rekorddöntési kísérlet egyébként már elindult, hiszen Musk reggel jelentette, hogy az amerikai szedán legerősebb változata már a pályán van. Sajnos, mint kiderült, a méltán híres aszfaltcsík első körben túlzottan megterhelő volt a Model S számára, így a Teslának még változtatnia kell az autón, hogy az megkísérelhesse megdönteni a Porsche rekordját.

A Roadster esetében már talán más lesz a helyzet, hiszen a Tesla szuperautója már a prototípus fázisban is elképesztő számokat generál. Bizony, 2,1 másodperces 0-ról 100 km/órára való kigyorsítással nem büszkélkedhetett még szériaautó, ráadásul a Tesla sűrített levegős fúvókákat is elhelyezne az autóban extraként, hogy az még jobban gyorsulhasson, illetve növelje annak kezelhetőségét.

Egyik barátom véleménye, és ebben nagyon egyet tudok érteni vele, hogy bárki fel tud szerelni az autójára fúvókákat és plusz hajtóműveket. Egyébként, ha új motorokat tennének bele, a Model 3 alkata sokkal jobb pályára, mint az S. Csinálhatnának egy model 3 átalakítást versenypályára