Így rendeltem meg Model 3-amat Magyarországról

#1

Január 31-én leadtuk a rendelést egy Model 3-ra, amit jövő héten veszünk át. Többen kértétek, hogy írjak róla, így ez a bejegyzés a rendelés története. Úgy gondoltam, hogy a tapasztalatok megosztására a legjobb mód kérdések és válaszok formájában lesz. Ha valami kimaradt volna, és érdekelne, akkor írjatok és megpróbálok válaszolni.


Milyen modellt rendeltél?

  • Long Range, All-Wheel Drive
  • Deep Blue Metallic
  • 18" Aero Wheels
  • All Black Interior
  • Full Self-Driving

Mennyibe került?

22 800 000 Ft, amiben benne van a Teslánál standard kezelési költség és a Magyar Autókereskedőház díja is (szállítás, regisztráció, ügyintézés, stb.).

Honnan rendelted?

Németországból rendeltük a Magyar Autókereskedőház közreműködésével.

Nekem már 2016 óta van előrendelésem. Hogy kapod meg te mégis előbb az autód?

Első körben mi is magyarországi rendelésként próbáltunk autóhoz jutni, de több szálon keresztül is azt az információt kaptuk, hogy az “Other Europe” kategóriába tartozó országokba csak idén novembertől szállítanak. A többi országban is kvótákkal dolgoznak, és épp emiatt adott országban csak ottani lakcímmel rendelkező magánszemély, vagy oda bejegyzett cég vásárolhat tőlük Model 3-at.

Miért nem a másik “Tesla kereskedőtől” rendeltél?

Több céggel kapcsolatba kerültem, de egyik sem nyerte el a tetszésünket. Elég magas prémiummal dolgoznak minden szinten (autó behozatal, finanszírozás, szolgáltatások). Így végül a számomra legjobb ár/értékű mellett döntöttem.

Regisztráció, műszaki vizsga, biztosítás, lízing?

Ezeket mind a rendelést intéző cég intézi. Már a rendelés előtt kaptam rajtuk keresztül több banktól is ajánlatot nyílt végű pénzügyi lízingre. Végül a lízing tekintetében másik bankot választottunk, mert a feleségem banki alkalmazott, és tőlük sokkal jobb ajánlatot kaptunk.

A biztosításról majd jövő hét után írok, ha kiderült, hogy mit sikerül kötni.

Milyen volt a rendelés folyamata?

Egy szóval: zökkenőmentes. Aláírtunk egy Megrendelői szerződést, és kifizettük a lízing ajánlatban meghatározott első részletet, ami esetünkben 20% volt. Ezek után a MAH megrendelte az autót és azóta várakozunk.

Hogy érintett a Tesla csiki-csukizása az árakkal?

Szerencsére pozitívan. Az autót eredetileg “Enhanced Autopilottal” rendeltük meg, mert akkor még nem volt a konfigurátorban lehetőség “Full Self-Driving” megrendelésére. Az árcsökkentés után előkerült ez a lehetőség, és a mi megrendelésünkben az ár pont az FSD árával volt több az új árhoz képest.

A MAH felvette a kapcsolatot a Teslával, akik felajánlották, hogy az eredeti árért megkapjuk az FSD-t is. Ha lehetett volna választani, akkor úgyis ezt kértem volna, úgyhogy nekünk ez így pont megfelelt.

Vettél valami extrát az autóhoz?

Hát hogyne. :slight_smile: Ez sajnos velejárója annak, hogy a rendelés és az átvétel között volt két hónap. Nyilván megnéztem minden elképzelhető Model 3 videót YouTube-on, és ennek kapcsán összejött egy lista arról, hogy mivel lehetne még jobbá tenni az autót. A teljesség igénye nélkül:

  • zongoralakk felületek matricázása matt feketére
  • belső tereket világító LED fények erősebb fényűre cserélése (ezzel valószínűleg várhattam volna addig, amíg saját szememmel látom, hogy tényleg gond-e)
  • vezeték nélküli telefon töltő a közép konzolra
  • közép konzol rendszerező (szemüvegnek, aprópénznek)

Nem fogod félteni az új autód, ha már ennyit költöttél rá?

Az autót fóliázni fogjuk az eredeti fényezés megóvása érdekében, és hogy matt hatást keltsen az autó színe. Emellett kapni fog kerámia kezelést is. Ez az esztétika mellett pozitív hatással van az autó értékének megőrzésére is.

Az már csupán esztétika, hogy el lesznek tüntetve a króm felületek, és a fólia alatt lesz céges logó is.

Remélem tudtam segíteni nektek, ha bármilyen kérdésetek van még, tegyétek fel itt, vagy írjatok privát üzenetet. Köszönöm a Teslasok.hu oldalnak, hogy megoszthattam veletek ezt. Építsünk együtt egy Teslás közösséget!

5 Likes
Model 3 Németországból
A Tesla megkavarta az árakat – csiki-csukiztak az Autopilottal
#2

Első találkozás az autónkkal

6 Likes
#3

Első reakciók

  • Ez a Deep Blue Metallic fényezés egyszerűen gyönyörű
  • Nem adtak hozzá még Mennekes kábelt, mert “az hiánycikk”, de érkezik majd egy-két hét múlva
  • Otthoni töltésre is csak 1-fázisos kábelt adtak 13A-re maximalizálva. Azzal azért majdnem két teljes nap a teljes feltöltés. Erre kell keresni még valami megoldást.
#4

Grat! :slight_smile: Remélem sikerül megoldani a töltési dolgokat! Folyamatosan várjuk a beszámolókat.

#5

Ezt ki mondta, hogy hiánycikk?

#6

A németországi átvételnél mondták. De pótolni fogják, csak várni kell rá.

#7

Utóbbi napok fejleményei

  • az autó még mindig nincs nálam, mert a K&H lízing és biztosítás oldalon nagyon lassan őrölnek a malomkerekek, igazából a casco az utolsó dolog, amire még mindig várunk
  • szerencsére sikerült megbeszélni, hogy addig se csússzon az autó fóliázása, ami a fenti kép szerint jól halad
  • megjött a kék Type 2 kábel az autóhoz
  • Tesla Service azt mondta, hogy az otthoni töltésre nincs piros 3 fázisú adapter, és lehet hogy nem is lesz ilyen, hanem másik kábelt kell venni, úgyhogy rendeltem egy ilyet: https://eauto.si/metron-shop/product/type2cee-3x16a-3-phase/
1 Like
#8

UHHHH. Gyönyörű! Gratulálok

1 Like
#9

Képzeld az ismerős haver fóliázza az autódat, küldött róla képet nekem :slight_smile: Gyönyörű!!!

1 Like
#10

Köszi szépen, hogy írtad ezt, tök hasznos volt! Mi is a hivatalos “Other Europe”-os rendelésről kezdünk lemondani, szóval most gondolkodunk ezen. Lehet kicsit hülye kérdés, de Te Teslás téligumit rendeltél a kocsihoz? Azt érdemes vagy abból bármilyen másfajta is jó?

#11

Nokian a legjobb. Szerintem azt rendelj.

#12

Koszi! :slight_smile: Es akkor ha jol ertem eleg csak a gumi, nem kell teljes kerek es barmelyik gumis ki tudja cserelni?

#13

Igen, én is most cseréltettem nyári gumikat a helyi szervízben. A TPMS szelep is szerelhető, a magját kicsavarja a gumis, majd pedig vissza a szerelés végén. Nekem 19-es a szett, 20 v 21-esre kérdezz rá, nem minden gumis áll neki (már amelyik tisztában van a maga és a felszerelése határaival).

#14

Visszük haza! :grin:

5 Likes
#15

Koszi! :slight_smile:

#16

29 km-rel hoztuk el az autót pénteken, most 867 km van benne… Mondhatni a hétvégén alaposan kipróbáltuk. :grin:

1 Like
#17

@teslasok milyen alkalmazásokat ajánlsz neki, amit mindenképp töltsön le? :slight_smile:

#18

www.teslafi.com.
A létező legjobb alkalmazás.

#19

Köszi, találkoztam már vele, és használni is szerettem volna már első naptól kezdve, de egyelőre arra várok, hogy a Tesla átregisztrálja az autót az én accountom alá… Az után mindenképp ez lesz az első. :slight_smile:

1 Like
#20

Tezlab appot is próbáld majd ki. Az a telefonod, illetve annak (autóval való)mozgása alapján is gyüjti az adatokat. Egy lehetséges alternatívája teslafi-nak.

2 Likes