Három villanymotorral érkezhet a következő Model S és X

A CNBC legfrissebb értesülései szerint a Tesla fremont-i gyárában már folyik a felkészülés a Model S és X frissített változatainak gyártására, illetve a Model Y gyártósorának felépítésére. Egy meg nem nevezett, a gyártótól származó forrás szerint a két korábbi modell motorjai, töltési rendszere és akkumulátorai is frissülhetnek idén.

Az egyik legmeglepőbb, hogy a hír szerint a Model S és X hárommotoros kialakításban is megjelenhet, egy kisebb motorral az első tengelyen, illetve két nagyobbal a hátsó kerekeken. Összességében az átalakított változatok megnövelik a Tesla előnyét a hatótávversenyben, hisz a forrás szerint az elektromos szedán hatótávja 650 kilométer fölött is alakulhat, míg az SUV is megközelítheti ugyanezt az értéket.

Az akkumulátorok terén várhatóan könnyebb és nagyobb kapacitású csomagokra vált a Tesla, amelyek a hatótáv növelése mellett a teljesítményt is feljebb tornázhatják. Mindezzel együtt a Tesla elvileg már extrém körülmények között, a Mojave-sivatagban tesztel egy új hűtési rendszert az autóiba, amellyel stabilabbá válna a modellek teljesítménye.

Arra is számíthatunk, hogy az új alkatrészek már teljes mértékben támogatják majd a harmadik generációs Superchargereket, vagyis 250 kW-os csúcsteljesítménnyel lesznek tölthetők a Model S-ek és X-ek is. Ez ezidáig csak a Model 3 számára elérhető.

Emellett a korábbi pletykák szerint átalakul a két említett modell beltere is. Az egyik legmeglepőbb változás lehet, hogy a Model 3-hoz megegyezően fektetve érkezhet a méretes érintőkijelző a következő változatokban. Az még kérdéses, hogy ezeknél az autóknál megmarad-e a digitális műszerfal, ám több forrás is azt tartja valószínűnek, hogy a Model S és X nem vált teljes mértékben a Model 3 belső dizájnjára.

A CNBC információi szerint a két korábbi modell ráncfelvarrott változatának gyártása szeptemberben kezdődik majd.

4 Likes

Tetszik hogy a Tesla nem áll meg, folyamatosan fejleszt.

Gndolom a három motoros felállással a hátsó mechanikus differenciálmű kiváltható egy teljesen elektronikus, így takarékosabb megoldással. Érdekes hatása lehet a vezethetőségre, tapadásra is!

én már látni akarom :slight_smile:

Mikor fognak már öntöltő teszlákat gyártani?
Mint pl a 11 évvel ezelőtti “Antrogoup Solo 2008 " as magyar prototípus ,Hegedűs Zsolt már feltalálta és legyártotta, vagy pl a “LightYear One”
azért lássuk be hogy két táblán inap le most már csak 80000 Ft ba kerül nem kerül millióba az autó kiegészítése egy ilyen egyszerű szerkezettel és máris óránként hét mérfölddel töltődik az autó saját magától az autó napsütésben…
Akit érdekel goglézza be " antrogroup solo 2008 a magyar hibrid autó” vagy " Lightyear One solar powered car"