Fontos vezetőket veszített az Autopilot fejlesztőcsapata

Egyáltalán nem lehet egyszerű az Autopiloton dolgozó csapat munkája azóta, hogy Elon Musk megígérte, az év végére már megérkezik a teljes önvezetést lehetővé tévő szoftverfrissítés. Bár szinte kivétel nélkül mindenki kételkedik abban, hogy a Tesla még idén képes lesz bárhol sofőr nélkül szabadjára engedni az autóit, a gyártó főnöke bízik a sikerben, és ezért saját maga is közelről követi a fejlesztéseket.
A sürgetés miatt komoly átrendezéseken esett át az Autopilot programon dolgozó csapat a Teslánál. A projektet korábban Stuart Bowers vezette, ám Musk lefokozta a több éve tevékenykedő szakembert, több alkalmazottat pedig előléptetett. A csoportok vezetői már Musknak jelentik a fejleményeket, a szoftver fejlesztéséért felelős vezetővé pedig Milan Kovacot léptették elő, aki szintén régóta dolgozik az Autopiloton.
A változtatások mellett több, eddig fontosnak tűnő mérnök is elhagyta a Teslát. Frank Havlak öt éve vezette a rendszer irányításán és útvonaltervezésén dolgozó csapatot, Nenad Uzonovic pedig két és fél éve fejlesztett hasonló területen. Ők az átrendezés miatt már nem dolgoznak a Teslánál, ahogyan Drew Steedly, az érzékeléssel kapcsolatos fejlesztések vezetője, és Ben Goldstein, a szimulációkért felelős mérnökcsapat vezetője sem dolgozik már az amerikai gyártónál. Utóbbi a General Motors önvezető rendszerét fejlesztő Cruise-nál dolgozik hasonló beosztásban.
A búcsúzó szakemberek helyét előléptetésekkel töltötte ki a Tesla. Ashok Elluswamy vált az érzékelésért felelős csapat vezetőjévé, aki szintén öt éve dolgozik az Autopilot csapatában, CJ Moore pedig ugyanennyi ideje része a fejlesztéseknek, és már a szimulációs részleget vezeti. Az útvonaltervezés vezetője Drew Baglino lett, akire szintén Tesla-veteránként tekinthetünk.
Kérdés, hogy az átrendezés milyen hatással lesz a fejlesztésekre, ám az eddig hallottak alapján Musk a kezébe vette az irányítást, és eltávolította azokat a vezetőket, akik nem bíztak az önvezető rendszer idei megjelenésében.

Amit mondott, az az volt : “FSD will be feature compleate this year(2019)”. És nem azt hogy: FSD feature will be compleate.
Nagy különbség, mivel amit ő mondott mindössze annyit jelent mérnöki szóhasználattal, hogy minden elvárt szolgáltatás tud a rendszer valamilyen szinten. Ezután még hosszú tesztfolyamat és iterációk vezetnek oda, hogy azok a szolgáltatás kielégítően és széleskörűen működjenek is. Pláne ha ilyen biztonság kritikus funkcióról van szó.

A lényeg hogy a mondandóját a helyén kell(ett) kezelni.

2 Likes