Ezért lehet az autóipar egyik legjobb autója a Tesla Model 3

Erin Baker, az AutoTrader.com írója a Marie Claire portálján osztotta meg a véleményét a Tesla eddigi legfelkapottabb modelljéről, a Model 3-asról. Szerinte a Tesla üdvöskéje kulcsszereplő lesz az elektromos autós iparban, a véleményét pedig öt pontban meg is tudja indokolni. Lássuk.

Stílus

Baker szerint a Tesla egy olyan letisztult – és szerinte talán unalmas - dizájnt hozott a Model 3-assal, amelyet bármely ötéves kisgyerek megalkotna, ha azt kérnék, hogy rajzoljon egy autót. Ez azonban nem amiatt van így, mert pancserek dolgoznának a Tesla dizájncsapatában, hanem az amerikai gyártónál már inkább a jövő felé kacsintgatnak. A Model 3 esetében már sokkal inkább lényegesebb, hogy mit rejt a belső, mintsem hogy mit mutat az autó a járókelők felé. Baker szerint pedig ez bizony a jövő. Nem mintha a beltér túl lenne csicsázva, sőt. A Model 3 talán az elmúlt jópár év legletisztultabb dizájnját mutatja be, csupán egy érintőkijelzővel, amely gyakorlatilag mindennel összeköt, ami csak az autóban van.

Technológia

Bizony, a Tesla autói sok szempontból jóval a konkurensek előtt járnak, ha a technológiáról beszélünk. Baker írása szerint a hatéves kisfiát vitte magával az első tesztkörre, ami jó ötletnek bizonyult, hiszen a „Model 3 már jóval inkább egy applikáció, mintsem egy autó”. A fiatalok pedig hamarabb megtalálják az utat az informatika és az érintőkijelzők világában.

Ahogyan pedig az már említve volt, az érintőkijelző felel mindenért. Megtaláljuk rajta a Spotify-t, a navigációt, a Supercharger töltőállomásokat, de kezelhetjük róla a lámpákat, a napfénytetőt és a klímát is. Még azt is kiválaszthatjuk, hogy lágyabb vagy erősebb kigyorsításokat szeretnénk érezni gázadáskor. Maga az autóba való bejutás is érdekesebb, mint a hagyományos autóknál, hiszen vagy egy bankkártya-szerű eszközzel nyitjuk az autót, vagy letöltjük a Tesla-alkalmazást az okosmobilunkra, amellyel gyakorlatilag az iPhone-unk lehet a Model 3 kulcsa.

Baker elmondása alapján a gyerekek leginkább azt a funkciót élték, amellyel egy száncsengővé vagy szellentés hangjává változtatható az irányjelző kattogása. Egyetlen hátulütőként a head-up display hiányát említette, amely miatt a sofőrnek rengetegszer kell lenéznie a kijelzőre.

Komfort

A Model S-sel és X-szel szemben fejlődést tapasztalt az AutoTrader írója. Szerinte az új futóműbeállításoknak hála a Model 3 még az Egyesült Királyság olykor rázós útjain is kényelemben tartja az utasokat. A két előbbiről nem éppen ez volt a véleménye. A gyerekek imádták a hátsó ülést, hála a kényelemnek és a hatalmas napfénytetőnek, amelyek miatt a Model 3 egy közel olyan drága autó élményét nyújtja, mint a két másik modell.

Teljesítmény

Bakerék az összkerék-meghajtással szerelt duplamotoros változatot tesztelték, amely nagyobb hatótávval és teljesítménnyel bír, mint a sima „hátsókerekes” változatok. A töltéssel nem lenne problémájuk, hiszen az Egyesült Királyságban 445 Supercharger-állomás található, amelyeken húsz perc alatt rengeteget tölthetünk a Teslákba. Emellett pedig szinte bármelyik nyilvános töltőállomáshoz fogadja a Teslát, és nyugodtan tölthetnek azokról az oszlopokról, amelyek bármely más elektromos autó számára is elérhetők.

Természetesen fürgének és erősnek írta le a Model 3-at, köszönhetően az azonnal érkező teljes nyomatéknak. A papírra vetett 3,2 másodperces 0-ról 60 mérföld per órára való kigyorsítás pedig már sportautó kategória, miközben a Teslában kényelmesen elfér négy felnőtt is, egy méretes csomagtérrel az autó hátuljában.

Ár

A Model 3 az Egyesült Királyságban 38 900 fontos (14 millió forint) indulóárral kecsegteti a vásárlókat, ám a jobbkormányos változatot választók hosszú várakozási időre számíthatnak. Baker egy balkormányos, összkerekes Model 3-ast tesztelt, amelynek listaára már 49 300 font (18 millió forint) állami támogatással. Egy 0-ról 80 százalékra való feltöltés 14 fontba, azaz 5000 forintba kerül a Superchargereknél, ami nagyjából 450 kilométerre elegendő hatótávot engedett a Model 3-ban. Ez meggyőző volt Baker számára, főleg, ha összevetjük az árakat a benzinnel vagy gázolajjal megtett kilométerekével.

A napfénytetőn mit lehet kezelni a model 3-ban???

A Long Range AWD-nek kissebb a hatótávja mint a LR RWD-nek!

Városnban jobb az AWD, mivel hatékonyabb a visszatöltése, ellenben az autópályán meg rosszabb