Elon Musk szerint a konkurensek tévúton járnak az önvezető rendszerekkel

Hiábavaló a LiDAR-ral tervezni, hiszen aki erre alapoz, az előre megpecsételi az önvezető rendszeres programjának sorsát – jelentette ki Elon Musk, a Tesla ügyvezető igazgatója a tegnapelőtt megrendezett önvezető rendszeres rendezvényükön. Az amerikai villanyautógyártó továbbra sem tervezi bevenni a lézerradart az Autopilot arzenáljába, és meg vannak győződve arról, hogy bár a LiDAR-ral könnyebb dolgozni, annak határai mégsem teszik lehetővé, hogy egy valódi önvezető rendszer „szemévé” váljon.

Az autóipar többsége ennek ellenére többnyire LiDAR-t használ az önvezető rendszeréhez. A Reuters egyik korábbi elemzése szerint az elmúlt három év során több mint egymilliárd dollárt fektettek 50 LiDAR-os startupba, ami jól tükrözi a bizalmat. Ugyanezt használja az önvezető rendszerekben igen jól haladó Waymo és GM Cruise is.

A Tesla azonban úgy véli, hogy a LiDAR nem állja meg a helyét egy önvezető rendszerben. Éppen ezért ők már a kezdetek óta kerülik a lézereket, és úgy vélik, hogy az Autopilot érzékelői többre képesek, mint a LiDAR-os rendszerek.

Musk azt jósolta, hogy idővel a vetélytársaik is belátják, hogy a lézerradar egy zsákutca. Legalábbis az autóiparban, hiszen Musk elmagyarázta, hogy bizony a SpaceX-nél használnak LiDAR-t bizonyos feladatokhoz. A Dragon űrhajójuknál ugyanis szerinte van értelme a lézeres letapogatásnak, ám az autókban egyenesen „hülyének” nevezte a megoldást.

Az előadáson a Tesla azt ígérte, hogy még az év vége előtt elkészülnek a teljesen önvezető rendszerük első publikus változatával, amivel a Tesla egyáltalán nem lenne lemaradva a konkurensektől. Kérdés, hogy Muskék ezúttal tudják-e tartani az Autopilotos ígéretüket, vagy újra halasztaniuk kell az önvezető rendszer megjelenését.