Elindult a V3-as Supercharger


#1

A Tesla ma mutatta be a Supercharger töltőoszlopának harmadik generációját, amely nagyobb teljesítménnyel és hatékonyabb működéssel várja a kilowattokra éhes villanyautókat.

A legfontosabb adat talán a töltési csúcsteljesítmény, amely a V3 esetében már 250 kW-ra emelkedett. A gyártó szerint ezt a teljesen új, folyadékhűtéses töltőkábeljük teszi lehetővé, amely könnyebb és hatékonyabb is, mint a V2 Superchargerből kilógó felmenője.

A új csúcsteljesítmény elsőként kizárólag a Model 3-akat érinti majd, ugyanis ezeket az autókat készítették fel hardverileg a 250 kW-os töltésre. Az ezt engedélyező szoftverfrissítés az oszlopok megjelenésével egyidőben érkezik, valamikor az év második negyedében.

Ennek köszönhetően 5 perc alatt akár 120 kilométernyi hatótávot is pumpálhatnak a V3-as oszlopok egy Model 3-ba. Kérdés, hogy ezt mekkora töltöttségi tartományban képes tartani a Model 3. A Model S-ek és X-ek töltési csúcsteljesítményén is növelnek majd, de erről egylőre nem osztott meg konkrét számokat a gyártó.

Ami viszont minden autót egyaránt érint majd, az az új „On-Route Battery Warmup” funkció, amely a Supercharger töltőoszlophoz vezető út során előmelegíti az akkumulátorcsomagot, hogy az azonnal az optimális töltést fogadhassa. Ezzel a Tesla szerint körülbelül 25%-kal csökken az átlagos töltési idő a Tesláknál.

Az amerikai gyártó mellékesen használt már folyadékhűtött kábelt a Supercharger oszlopoknál, de az eddigi teljesítmények nemigen igényelték a valamivel bonyolultabb dizájnt, így maradtak a vastagabb és nehezebb, a legtöbbek által megismert Supercharger V2-es kábelnél.

Az oszlop maga, illetve a töltőfej ezzel szemben marad a régi.

Áramellátásügyben viszont változik a helyzet, ugyanis a 250 kW-os csúcsteljesítményt egy 1 megawattos áramelosztó rendszer teszi lehetővé, amelyet a Tesla a hatalmas napelem- és akkumulátorparkokhoz fejlesztett ki.

Az első tesztopszlopokat valószínűleg hamarosan telepíti a Tesla, amin bizonyára a Model 3 tesztflottája tölthet majd. Ahogyan fentebb már említettük, a szabadon használható V3-as oszlopok, illetve a nagyobb teljesítményű töltést engedélyező frissítés az év második negyedében érkezik.