Elektromos Autó Túra Verseny - "E-Tour de Hungary"

“Egy verseny, amely valóban megmutatja mit is tudnak az elektoromos autók…”

Kedves Teslások!

Egy kis közvéleménykutatást szeretnék végezni, illetve kiváncsi vagyok a véleményetekre.

Pár hónapja, egyik éjszaka furcsa ötletem támadt. A Tour de France biciklis versenyen gondolkodtam, illetve éppen ebben a témában kutattam, amikor eszembe jutott, mekkora hasonlóságot mutat az elektromos autózás és a 20.század elején berobbannó kerékpározás.

Az új technológia, vonzó volt az emberek számára, az első kerékpároknak sok hiányossága és sok elvetemült kialakítása volt. Voltak akik megengedhették maguknak, hogy saját kerékpárral rendelkezzenek, voltak akik csak szerettek nézni másokat, és irigykedtek arra aki tudott.

Ebben az időszakban kezdtek körvonalazódni a biciklis versenyek, és mindenféle kerékpáros lehetőség.

Aztán jött a Tour De France, amely egy izgalmas, próbatétel volt a kerékpáros társadalom legjobbjai számára és óriási közönséget mozgatott meg. Mára pedig az egyik legismertebb sport lett a világon. Amit mindenki ismer.

Itt szeretnék egy párhuzamot vonni az előzőekben említett elektromos autózással. Jelenleg az elektromos autózás korai időszakát éli, rengeteg embert mozgat meg és a média is nagyon pozitívan kezeli a témát. Az egyetlen fontos kérdés és fennakadási pont a hatótáv. Nem tartom magam, az elektromos autó kultúra mindentudójának, és természetesen több problémát és nehézséget is kiemelnek az elektromos autózás birálói. De gondolatmenetemet először a hatótáv kérdésen keresztül vezetém le.

Szeretnék szervezni egy olyan versenyt, amely megmutatja az elektromos autózás minden szépségét és nehézségét. A versenyen csak teljesen elektromos autók indulhatnak, ahol a verseny lényege, Magyarország legszebb tájain való megmérettetés. Kihasználva a hatótávversenyből adodó lehetőségeket. A verseny koncepciója a Tour de France felépítésén alapszik. Tehát több versenyállomáson keresztül küzdenek az elsőségért az autósok, ahol nem minden a sebesség, hanem az “elektromosság stratégia”, a spórolás és a vezetési stílus. A START vonaltól az első állomásig tegyük fel 100 db versenyző indul, akik az első állomáson csak 50 db töltőegységgel találkoznak, tehát a csapat fele kieshet, ha nem ér oda időben. Így tovább egészen az utolsó állomásig, ahol már csak az utolsó pár befutó marad. A töltések alkalmával természetesen a közösségi programok, pihenés és egyéb stratégiai megbeszélések zajlanak. A verseny további stratégiai lehetőség, a kiesők további energiaszerzése, ha az állomások helyett alternatív töltési pontokat használnak, de ezek távolabb vannak és nehezebben elérhetőek. Így pontosan kell tudni, ki milyen stratégiát követ.

Az üzleti és más stratégiai fázisokba nem szeretnék belemenni, igazából kiváncsi vagyok a véleményetekre, ötletekre és egyéb tanácsra. Illetve szívesen fogadok bármilyen személyes beszélgetést a témában, olyanoktól, akiknek ilyen témában van kapcsolata vagy tapasztalata.

Minden jót nektek,

Köszönettel,
CS.M.

1 kedvelés

Kedves Cs.M!

Szerintem az ötlet nagyon jó, és elősegíti az elektromos autók népszerűsítését. Illetve megválaszol látványosan egy sor olyan kérdést, amit a hozzánemértők mindig föl tesznek. Nyilván van néhány dolog amit jól ki kell találni, pl. a kategóriákat, mivel az elektromos autók különböző kapacitású akkumulátor pakkokkal kerülnek a piacra. Úgy hogy hajrá. Sok sikert!

2 kedvelés

Remek ötlet. Próbáld felvenni a kapcsolatot a villanyautósok.hu szerkesztőivel ők már többször szerveztek hatótáv versenyt bár nem pont ilyet de hasonlót mint amit most leírtál. Nekik Biztosan lennének előre mutató ötleteik és ami nem mellékes tapasztalt villanyautósok.
Sok sikert👍