Egy karosszéria műhelyben gyulladt ki egy Tesla Model S

Egy Tesla által is jóváhagyott független karosszéria műhelyben kapott lángra egy Tesla Model S a napokban Kínában. A jelentések szerint a tűzoltóság körülbelül hajnali háromnegyed kettőkör kapott egy hívást, miszerint egy műhelyből füst szivárog. Mint kiderült, egy Tesla Model S villanyautó kapott lángra, ami teljesen füstbe borította a csarnokot, így a tűzoltók alig találták meg a lángoló villanyautót. A szerencsére csak nagyon keveset terjedő tüzet több mint egy órán keresztül kellett oltani, és bár a műhely javarészt épségben maradt, ahogyan a többi autóban sem esett kár, másnap nem tudták megnyitni a garázskapukat és folytatni a munkát.
A hír hamar eljutott a Teslához, az amerikai autógyártó pedig hivatalosan is reagált az esetre. Mint elmondták, a Model S valóban egy független műhelyben kapott lángra, az ok pedig az lehetett, hogy nem megfelelően kezelték a korábban megsérült akkumulátort. A szóban forgó villanyos csomagja ugyanis elvileg korábban „jelentős folyadék okozta károsodást szenvedett”, ami valószínűleg speciális kezelést igényelne akkor, ha hozzányúlnak az akkumulátorhoz. A Tesla szerint a műhelyben nem megfelelően kezelték az akkumulátorcsomagot, és ez okozta a tüzet.
Bár a Tesla ezzel valamelyest kibújik a felelősség alól, kérdéseket vet fel, hogy egy olyan akkumulátor, ami korábban komolynak mondható sérülést szenvedett, miért maradhat egy villanyautó padlólemezén. Persze ez a kérdés nem irányulhat kizárólag a Tesla felé, hanem a hatóságok és az összes autógyártó feladata lehet, hogy valahogyan elkerüljék vagy lecsökkentsék az ilyen esetek okozta kockázatot. Korábbról már tudhatjuk, hogy bármely megésrült akkumulátor időzített bomba lehet egy villanyautóban, éppen ezért fontos az óvatosság egy-egy baleset után. Bizonyára ebből az esetből is rengetegen tanulnak majd, igaz, a kivizsgálás még folyik az ügyben.
2 kedvelés