Budapesti élménytúra, avagy egy kis töltési etikett

Mivel sokan olvassák olyanok is az itteni írásokat, akik még nem váltottak Teslára, ezért ízelítőül az elektromos autózás hétköznapjaiból, megosztom mai élményhalmazomat. Ugyanis szokásos pesti utam során ugyanazon skála 2 végpontját tapasztaltam meg.


Odaúton a győri SC-n 2 autó állt, de hamar kiderült, hogy az 1-es pár töltő nem működik, tehát nincs szabad hely. (A Superchargerek párban működnek, osztják a teljesítményt, és ha az egyik elromlik, általában a párja sem jó.) Öröm volt tapasztalni, ahogy az időközben 5 -re duzzadó létszám mellett kulturáltan be tudtuk osztani a töltéseket, egymás igényeit, érkezési sorrendet, a töltő teljesítmény megosztását figyelembe véve, cseréltük a helyet, ha kellett, hogy mindenki a leghatékonyabb töltés után folytathassa útját. (Az 5 különböző országból érkező autóból 4-nek magyar tulajdonosa volt, mielőtt valaki más kultúrkörhöz kapcsolná ezt a + magatartást :wink:)


Hazafelé viszont Budaörsön az NKM Mobiliti villámtöltőjén szerettem volna Győrig elegendő pár kW-t felszívni. A töltőn egy Nissan Leaf (I. gen) állt a Chademo ágon 25 perc töltési idővel 97%-n. Gondoltam mindjárt végez, megvárom, beálltam mellé. Jött is a tulaj, berakott vmit a csomagtartóba, majd elindult a Decathlonba.
Miután megkérdeztem, hogy nem veszi-e le az autót a töltőről, rövid, határozott “nem” volt a válasz, meg hogy csak 1 percre megy be. Így tovább vártam, majd amikor visszajött, megjegyeztem, hogy nem a töltő értelmetlen foglalásáért, csak azért szóltam, mert 20x-os árat fizet az áramért, ugyanis az összesen 15 perc alatt 0,3 kWh-t töltött bele,még mindig 97%-n, tehát 750 Ft-ért 3 km-re elegendő áramot vásárolt :scream:(10 kWh/100 km fogyasztást feltételezve, egyébként kb. 3500 Ft/l benzinárral egyenértékű), ezt is frappánsan megválaszolva: “nem érdekel mennyit fizetek”. Azt meg sem kérdeztem, hogy más emberek esetleg érdeklik-e, mert úgyis tudtam a választ. Tehát semmi és senki nem számít, az akku élettartama sem, de ez itt most csak az övé. :+1: Azért a (feltételezem) fia megjegyezte, hogy 2 ága van a töltőnek, miért nem használom a másikat (CCS-t). Ha valaki netán nem tudná, a villámtöltőknek általában csak azért van 2 águk, hogy mindkét szabvány használhassa, de valójában egyidejűleg 1 autót lehet tölteni. (kivéve a +1 x 43kW AC-t, de az is csak valami + 1 Zoe, ez meg nem is olyan)

Utólag belegondolva, lehet hogy nem is rosszindulat, csak tudatlanság? Mindkét esetben van mit tenni.
Azért a Superchargeres eset jóval gyakrabban fordul elő, bátorítok mindenkit!

2 Likes

Köszi a tippeket, meg persze az élménybeszámolót is! :joy: Egyébként ezek tipikusan a parasztok főleg a második. Ott van már 80% az autójában hát nem mind1 már, úgyis lassan tölti. De nem ő leszarja a másikat.