Az első 1 év tapasztalata – Tesla Model S 75D

Ma pontosan 1 éve, hogy átvettem S75D autómat (8500 km-rel, 3 hónaposan). Elöljáróban a használati mód és körülmények: kis faluban lakom, az autót üzleti és családi, szabadidő, stb célra, azaz mindenre használom, elsősorban országúti, autópályás közegben, minimális városi km-rel. Napi maximum 670 km volt. Általában a tempomat beállítása autópályán 135-140 km/h (télen 115-125 km/h), országúton 100-110 km/h. Nyári gumik: gyári Michelin “Tesla Only”, téli gumik: Nokian (az egyetlen “B” energia osztályú, amit találtam). A nyári gumik a végét járják, nem biztos, hogy a szezont kibírják, de ebben az első 8500 km tesztautó üzem vastagon benne van.
Az általam megtett közel 48000 km alatt az átlagfogyasztás 19,4 kWh/100km. Ez a téli időszakban 19,9-en tetőzött. A töltések több mint felét otthon, a nyilvánosakat lehetőség szerinti sorrendben SC, villám, AC töltőn végeztem. A villámtöltéseknél a fizetősöket preferáltam, de érdemben ezek csak április eleje óta jelentek meg. A SC ingyenes. Az otthoni villanyszámla kb.5100 kWh-val nőtt meg, ami 190 eFt-t jelent, ehhez a nyilvánosok kb. 30 eFt díja jön, így 220 eFt volt a komplett “üzemanyag” költség.
Az akku degradációja a fellelhető karakterisztikáknak, tehát a várakozásoknak megfelelően 5% körüli lett, azaz a tipikus módban 385 km-ről 365 km-re csökkent a max. hatótáv.
Szervíz ügyben a Tesla szevizelése témában már leírtam az élményeimet, ezen kívül mindössze 3x kellett resetelni rendellenesség miatt, amik ezáltal meg is oldódtak.
Általánosságban: a légrugós futómű a sz@r utakat jól bírja, változás nem észlelhető, ahogy a zajszintben sem (a minimális “recsegés, ropogás” sem romlott az utastérben ). Az LTE továbbra sem erős a vidéki környezetben, de ez nem az autó hibája!

8 kedvelés

Köszi, ez tök jó beszámoló.
Az 1 év 48e km futás elég tisztességes! Dehát alighanem ezért is vettél Teslát: )
És ezek szerint a 75kWh akku is passzol a napi rutinodhoz.
Milyen szintre szoktad tölteni ha nem SuC-on töltöd?
80-90-100%?
Az akku degradáció miatt érdekelne…
Köszi

80-90% max., de elsősorban a tervezett út határozza meg, ahhoz töltök. Otthon is, mert általában tudom, hogy másnap hova kell mennem + egy kis ráhagyás (baleset miatti elterelés, váratlan kitérők, stb)

1 kedvelés

Olyat olvastam, hogy időközben a Tesla/Musk álláspontja is változott a javasolt töltési szokásokról (outdated-et használtak) részben a több évnyi új adat, részben pedig a Model S/X és Model 3 közti akksi különbségek miatt.
Ha valakinek van Teslája érdemes az adott modell, aksipakk és évjárat szerinti friss ajánlást követni, utánajárni Teslánál, olvasgatni ugyanolyan autók tulajairól, stb.

1 kedvelés