Az Audi a Tesla-tulajdonosokra próbálja "rásózni" az e-tront Németországban

Az kétségtelen, hogy az Audi belelendült az e-tron reklámozásába, és szinte mindenhol próbálják felhívni a figyelmet az elektromos SUV-jükre. A német autógyártó komoly energiát fektetett a fejlesztésekbe, amelynek végén egy mondhatni nem túl nagy hatótávú, mégis impozáns villanyautót dobtak a piacra.
Az Audi azonban nem biztos, hogy jó ajtón kopogtat, amikor a Tesla-tulajdonosokra próbálja „rásózni” egy agresszív marketingstratégiával az elektromos autóját.
A német villanyautós közösség többször is jelentette a közelmúltban, hogy a négykarikás márka Supercharger töltőállomásoknál parkoltat e-tronokat, hogy a Teslások számára szem előtt tartsák a német alternatívát. Igen ám, bár sokuknak nem tetszik, hogy a reklámozással elfoglalnak egy töltésre fenntartott helyet a Tesláktól.
Továbbá az sem biztos, hogy ez a legjobb hely, ahol mutogathatják az e-tront. A németek villanyautójánál ugyanis adott az elegáns megjelenés, a kiváló anyaghasználat és a luxusbeltér, ám hatótávban és a töltés bizonyos pontjain alulmarad az összes Teslával szemben. Az egyesült államokbeli Nemzeti Környezetvédelmi Hatóság (EPA) tesztjén ugyanis 328 km-es hatótávot becsültek az e-tronnak, míg a Tesla már 2012-ben is képes volt felülmúlni ezt az értéket. Az sem mellékes, hogy az amerikai villanyautó-gyártó esetében hatalmas előnyként szolgál a Supercharger töltőhálózat – az, ahol az Audi éppen próbálja eladni az elektromos autóját – amely kizárólag a Teslák számára teszi lehetővé a problémamentes hosszú utakat. Az e-tronnak ezzel szemben a nyilvános töltőhálózatokra kell hagyatkoznia, amelyekkel messze nem olyan egyszerű és biztonságos tervezni, mint a Tesla által kiépített rendszerrel.
A Superchargereknél való reklámozás egy lépés az Auditól a teslások meggyőzésére, de a német márka nem éri be ennyivel. Kiderült, hogy ingyenes kétnapos e-tron teszteket ajánlanak fel azoknak a Tesla-tulajdonosoknak, akiknek korábban Audijuk volt. Akik elfogadják az ajánlatot, azoktól megkérdezik az értékesítők, hogy esetleg küldhetnek-e egy fotóst, aki dokumentálná az ismerkedést és az e-tron nyújtotta élményt, illetve elmondanák-e a véleményük az Audi villanyosáról a tesztet követően.
Az egyetlen kérdés tehát, hogy biztosan jó ajtón kopogtat-e az Audi az ötszemélyes, 328 km-es hatótávú elektromos autójával akkor, amikor a Tesla-tulajdonosokat próbálja vásárlásra biztatni, vagy inkább más csoportot kellene megfognia a négykarikásnak?