A Tesla megerősítette: a Model S húsz másodpercet vert a Taycanra a Nürburgringen!

Elon Musk és a Tesla a jelek szerint nem sült fel a „zöld pokolban”, hiszen a legújabb Twitter-bejegyezésük szerint sikerült bizonyítaniuk, hogy az elektromos hajtásban még mindig ők a legjobbak.
A múlt héten ugyanis Musk egy egyszerű bejegyzésben jelezte, hogy a Tesla semmilyen villanyautós rekordot sem ad könnyen – akkor sem, ha eddig az egyáltalán nem volt az amerikai gyártóhoz kötve. A Taycan rekordot állított a Nürburgringen a négyajtós elektromos szedának kategóriájában, a Tesla pedig azonnal reagált.
Hamar kiderült az is, hogy a Tesla nem a jelenleg gyártásban lévő modellel tervezi bevenni a ringet. Ehelyett átalakították néhány ponton a kasztnit, vélhetően a jobb aerodinamika és nagyobb leszorítóerő érdekében, illetve egy teljesen új, hárommotoros, Plaid névre keresztelt hajtásrendszer került az autóba, amelyet az elképesztő teljesítménnyel érkező új Roadster is megörököl majd.
A helyi lapok természetesen mindenhová követték a Tesla prototípusát, és árgus szemekkel, stoppereket szorongatva várták, hogy kört fusson a Plaid Model S. A Tesla pedig amint gyorskört futott, érkezett is a hír, miszerint független mérések szerint a Plaid hajtású szedán húsz másodpercet vert a Porsche Taycanra.
Az amerikai autógyártó nem is hagyta sokáig izgulni az embereket, hiszen ma este érkezett a tweet, miszerint valóban 7 perc 20 másodperces kört futott a Plaid Model S. Aztán érkezett még egy gyomros a Porsche számára, hiszen a bejegyzésben azt is leírta a Tesla, hogy ha még egy kicsit csiszolnak a konstrukción, akkor akár egy 7:05-ös időt is futhatnak a ringen.

Ez egyelőre még mindig nem számít hivatalos időeredménynek, ahogyan a Plaid Model S is csak prototípusként van jelen a Nürburgringen. A gyártást 2020-ban kezdené meg a Tesla, addig pedig nem veszik el valójában a Porsche rekordját – legalábbis a leggyorsabb szériagyártott elektromos szedán címet biztosan nem.
A Tesla megerősítése mellett két grafikont is kaptunk az eddigi rekordról. Az első képen azt láthatjuk, hogy a pálya melyik részén mekkora teljesítményt adott le a Plaid Model S hajtásrendszere, míg a másodikon a hosszirányban ható G-erőket tanulmányozhatjuk.