A Tesla még mindig köröket ver a "gyilkosaira"

Az Audi és a Jaguar első nagy hatótávú villanyautói erősen küszködnek azzal, hogy felvegyék a versenyt a Tesla által velük szembe állított riválisokkal, ami arra utal, hogy a nagymúltú autógyártók számára nem lesz elég csupán a név ahhoz, hogy szembe szálljanak az elektromosautó-gyártóval – írja a Business Insider.
A gazdasági oldal szerint a gyártók arra számíthattak, hogy a jól ismert márkák letarolják majd a Teslát, ám a piac jelenleg inkább azt mutatja, hogy a fogyasztóknak jobban számít az innováció és a technológia, mint a név. A legerősebb érvként a hatótáv hozható fel, amiben bőven az amerikai gyártó áll az élen. Az Egyesült Államokban használt mérési ciklus szerint ugyanis a Tesla Model X SUV legkevesebb 490 kilométert, legfeljebb pedig 525 kilométert képes elmenni egy feltöltésből, a felszereltségtől függően. Ezzel szemben a Jaguar I-Pace 375, az Audi e-tron pedig 330 kilométeres hatótávot ígér.
Emellett pedig van még egy nagyon erős érv, ami a Tesla malmára hajtja a vizet, mégpedig a Supercharger töltőhálózat. A kizárólag az amerikai gyártó autóit kiszolgáló töltőállomásokból már 1600-at telepítettek Észak-Amerikában, miközben a Volkswagen csoport – melynek az Audi is tagja – az Electrify America támogatóihoz csatlakozott, amelyen keresztül több mint 480 új nyilvános töltő települ az Egyesült Államokban az év végéig.
A számok eddig a Teslát igazolják, hiszen az InsideEVs szaklap idei adatai szerint az I-Pace-ből és az e-tronból 217-et és 628-at adnak el átlagosan havonta, míg a Model X 1461 eladást jegyez.
Az Audi a Business Insidernek reagáliva elmondta, abban bízik, hogy a vásárlók felismerik a német márka nyújtotta előnyöket a minőségben és prémiumérzetben. A Jaguar egyik szóvivője pedig azt mondta, hogy jelenleg az Egyesült Államokban az eladásaik 10 százalékát teszi ki az I-Pace, és a 2018 év végei indulás óta csak javultak a statisztikák.
Ami továbbá érdekes lehet, hogy a Tesla a két nagymúltú márkával szemben nem használ hagyományos reklámokat. Egyértelműen látszik ugyanis, hogy a vállalat vezetője, Elon Musk legalább akkora népszerűségnek örvend, mint maga az Audi vagy a Jaguar. Musknak 27,9 millió követője van a Twitteren, miközben az Audi twitteres, facebookos és instagramos követőszámát összeadva is kevesebbet, 26 milliót kapunk. A Jaguar összesen 29 millió emberhez juttathatja el a bejegyzéseit a három platformon, így a két márka és a Tesla vezére nagyjából ugyanott járnak.
Musk azonban igen gyakran kerül a címlapokra. Csak az elmúlt egy hónapban 50 cikk jelent meg Muskról vagy a Tesláról a Business Insideren, miközben az Audiról és a Jaguarról összeadva hatszor olvashattunk ugyanitt.
Az I-Pace-t és az e-tront is „Tesla gyilkosként” emlegették a bemutató után, de az eladások nem azt mutatják, hogy az Audinak vagy a Jaguarnak sikerült volna megfognia az „újonc” gyártót. Ráadásul nem ez az első eset, hogy egy régebbi márkának beletört a bicskája a Teslába, hiszen korábban a Chevrolet Bolt EV villanyautóról is azt mondták, hogy megfogja a Teslát. A Boltból azóta 51 161 darabot adtak el az Egyesült Államokban, míg a Tesla Model 3 már 222 646 eladásnál jár.
1 kedvelés