A Tesla korlátozza a töltést a Superchargerek egy részénél az USA-ban

Felső töltöttségi szint korlátot állít be a Tesla néhány egyesült államokbeli töltőjénél. A cél, hogy felpörgessék a töltéseket a forgalmasabb állomásoknál azzal, hogy ott legfeljebb 80%-os töltöttségre engedik fel az akkumulátorokat.

A terv szerint az Egyesült Államokban a Supercharger állomások 8 százalékánál állítják majd be a korlátot, illetve további 9 százaléknál csak a kijelölt időszakokban érvényesül majd a 80%-os limit. Így összesen a töltők 17%-a érintett.

A Tesla logikája, hogy 80% felett már jelentősen meglassul az autók töltése, és a legjobb, ha ilyenkor már a következő autó csatlakozik az oszlopra. A tulajdonosok értesítést kapnak azesetben, ha egy olyan állomáshoz érnek, ahol érvényes a korlát.

Azokon a helyeken, ahol nem állandóra vezetik be a limitet, várhatóan nemzeti ünnepek és nagyobb rendezvények idején próbálják majd így csökkenteni a várakozó Teslák sorát. Korábban már panaszkodtak a tulajdonosok, hogy például hálaadáskor, amikor sokan utaznak távolabbi rokonokhoz, a magasabb forgalmú töltőknél hatalmas Tesla-sorok kígyóznak.

A gyártó szerint ezzel a funkcióval, illetve az olyan korábban bevezetett újításokkal, mint az akkumulátorok előmelegítése vagy a magasabb csúcsteljesítmény, az érintett állomásokon akár 34%-kal is gyorsabban haladhatnak majd a sorba állók.

Érdekes részlet, hogy a korlátozás a nap 24 órájában él majd, függetlenül attól, hogy mely időszakban mekkora az állomás kihasználtsága.

A Tesla azért nyitva hagyta a kaput azok számára, akiknek minden százalék számít az útjuk során, és ha a beépített útvonaltervező érint egy korlátozott állomást, akkor az autó mindenképp megkapja a szükséges töltöttségi szintet a továbbhaladáshoz. Akkor is, ha 100%-os akkumulátorra van szükség a következő töltőállomáshoz való odaéréshez. Amennyiben a töltőállomás már végcélként szerepel a navigációban, az oszlop ugyancsak nem engedi 80% fölé tölteni az akkumulátorcsomagot.

1 kedvelés

Ez szerintem para.
Nem az, hogy korlátozza, hanem hogy szükség van rá.
Ha lenne pénzem Teslára, vennék, és használnám annak ellenére, hogy nagyrészt hosszú utakra használnám. Tehát bevállalnám a töltések időigényét.
De hogy még ezen felül sorban álljak töltőre várva előre nem tervezhető ideig, az már sok. Ezt erősítette meg a Handrásos müncheni út is, hogy tele volt a Supercharger. Oké, megoldottátok máshol, de úgy tűnik ez egy vesszőfutás lesz. Ha egyre gyorsuló ütemben nő a villanyautók száma, és lemarad vele a töltőhelyeké, sokkal később leszek villanyautós, mint ahogy tervezném.

Szerintem kicsit félre értetted a dolog lényegét. A Tesla arra próbál ,tanítani", hogy ne foglald a töltőt több ideig, mint amennyire valóban szülséges. Így több autó jut töltőhöz rövidebb idő alatt. Ezzel nem csak az autót kíméled , hanem a többi autóst is a felesleges várakozástól. Amúgy meg bárhol sorba állhatsz váratlan ok miatt :smiley:

1 kedvelés

Ha elérsz a célodig (vagy a következő töltőig), akkor nem vállalnád be, mert gazdaságtalan. 80% fölött az enyém már csak 34 kW-tal tölt, ez kevesebb, mint amit a DC töltőkön el lehet érni alacsonyabb töltöttséggel. Ez csak hiányos infrastruktúrában hangzik rosszul. Ha tudod, hogy 80%-kal elérsz a következő töltőig, vagy a célodig, miért pazarolnád az idődet lassú töltésre. Az autó egyébként úgy tervez, ha több SC is utadba esik, hogy hol mennyit kell töltened, így a legrövidebbre véve a kiállási időket.

Elnézést kérek, teljesen félreérthetően fogalmaztam, és a tárgytól is eltértem, megpróbálom mégegyszer.

Nem a cikk fő témájával van a gond. Azt én is látom, hogy hosszú utakon a 80%-ig való töltés az eredményes, sokat számolgattam ezt, mégha csak papíron is, látom, hogy a 80, de leginkább 90% feletti töltés már nagyon lassú, és többet veszt vele az ember, mintha inkább még egy töltést beiktat.

Ilyen módon ha Amerikában élnék, ez a korlátozás engem nem is érintene, hiszen eleve ésszel töltögetnék, másokra figyelve, akkumulátorra figyelve, addig lógva a töltőn, ameddig muszáj.

Gond a cikk egyik mondatával van:

“hálaadáskor, amikor sokan utaznak távolabbi rokonokhoz, a magasabb forgalmú töltőknél hatalmas Tesla-sorok kígyóznak.”

Én ezt ragadtam ki a cikkből. Ha teszem azt van egy út, el akarok menni Budapestről Hollandiába, 1300 km, a Tesla Térkép 5 töltéssel számol, 3 órás töltési idővel, 16 órás menetidővel. Ez oké.

De ha mondjuk nyáron, amikor nyaralni mennek az emberek, az 5 töltésből 3 töltőnél még ezen felül pluszban kell várnom 1-1 órát szabad töltőre, az a gond.

Így értettem. A Model 3 megjelenésével ugrásszerűen nő a Teslák száma. Azt látom a Tesla Supercharger Térképen, hogy komoly bővítések vannak, ahol tavaly 6 töltőfej volt, most 14 van, ahol 10, most 24 van, de ha az autók száma közben gyorsabban nő, eljuthatunk az amerikai állapotig, hogy ünnepekkor, nyáron, szezonokban még a töltőre is várni kell majd a töltési időn felül, és ez nem jó.