A Tesla frissítette a Model S-t és Model X-et – a hatótáv bajnokai még messzebre juthatnak

A világ villanyautós sajtója már hetek óta arról ír, hogy a Tesla frissíteni készül a Model S és Model X autóit. A vérfrissítés pedig váratlanul, szinte a semmiből érkezett meg tegnap, amikor is az amerikai autógyártó a blogján jelentette be, hogy milyen újítások érkeznek a két említett modellre.

Hatékonyabb hajtáslánc

A Tesla Model S és Model X a hatótáv egyértelmű bajnokai, köszönhetően az akár 100 kWh-ás akkumulátorcsomagnak, ami eddig páratlan az iparágban. A cégnél pedig most rádobnak erre egy lapáttal. A két modellt ugyanis a Model 3-hoz fejlesztett állandó mágnes alapú motorral szerelik fel, amely összességében 10%-kal magasabb hatótávot ígér, mint a korábbi hajtásláncok. A fő hajtóegység cseréje mellett a kenésen, a hűtésen és az erőátvitel hatékonyságán is javítottak a Teslánál.

A vérfrissítéssel a Model S Long Range változatának hatótávja az amerikai EPA ciklusban mérve 600 km-re nőtt, míg a Long Range Model X 525 km-re juthat egy teljes feltöltésből.

Az új hajtás nem csak akkor hatékonyabb, amikor erőt ad le a Tesla, hanem a visszatöltésből is ügyesebben táplálkozik a Model 3-ban bevezetett egység. Mindemellett nyomatékban és lóerőkben is gyarapodnak majd a Model S-ek és X-ek, ezzel javítva a gyorsulási időket, ám erről egészen szűkszavú volt a blogbejegyzés. Pontos adatokat egyelőre nem árultak el.

Gyorsabb töltés

Az új hajtáslánc mellett végre kiderült, hogy milyen gyorsan tölthet majd a két korábban megjelent modell az új, akár 250 kW-os csúcsteljesítményre is képes Supercharger oszlopokról. A Tesla büszkén jelenti, hogy a Model S és Model X akár 200 kW-tal is tölthet majd a V3-as töltőkről, a V2-es oszlopokon pedig a töltők által megengedett plafon, vagyis 145 kW lesz a limit. Összességében a gyártó szerint így 50%-kal gyorsul majd meg a frissített Model S és Model X töltése.

Teljesen Adaptív Futómű

A Tesla a légrugókon is csiszolt, ráadásul elmondásuk szerint nem is keveset. Az új rendszerrel azt ígérik, hogy a két modell „ultra puha” lesz az autópályákon vagy az Autopilot használata közben. Emellett agresszívabb módban minden eddiginél pontosabbá és feszesebbé válik a Model S felfüggesztése. A Tesla sok más autógyártóval szemben teljesen házon belül fejleszti az adaptív futóműjét, amely az útminőség és a sebesség, na meg a vezetési stílus függvényében folyamatosan finomhangolja önmagát. Több más komponenssel együtt az adaptív futómű is folyamatosan részesül az OTA (over-the-air) szoftverfrissítésekben, amelyek igyekeznek tökéletesíteni a Teslákat.

5 Likes