A Tesla a Nürburgringre megy lenyomni a Porschét

Egy versenypályára termett elektromos szedán – részben így is hirdeti a Porsche a Taycant, amely bár a főbb specifikációk egyetlen pontján sem volt képes lenyomni a Tesla Model S-t, legalább képes hosszabb távon a maximális teljesítményét nyújtani egy versenypályán. A Porsche szerint részben ez is indokolja a jóval magasabb árat az amerikai elektromosautó-gyártó szedánjával szemben.
Elon Musknak, a Tesla vezérének azonban mindehhez először még lesz egy-két szava.
A dél-afrikai származású üzletember ugyanis tegnap a Twitteren szögezte le, hogy a jövő héten a Nürburgringre látogat a Model S. A posztban nem esett szó a Porschéról, ám egyértelmű, hogy most először a Tesla szeretné magát a Porschéhoz mérni, és nem fordítva.
A stuttgarti sportautó-gyártó első villanyosa már letett egy rekordot a neves német versenypályán, mégpedig a Taycané lett a leggyorsabb négyajtós elektromos sportautó körrekordja, egy 7 perc 42 másodperces idővel.
Kérdés, hogy a Model S P100D legújabb, Raven kódnéven emlegetett változata meg tudja-e verni a Porsche rekordját. Elon Musk villanyautós cége eddig egyetlen autóját sem küldte hivatalosan a német aszfaltcsíkra, így nemigen tudunk találgatni. Nyilvános tesztnapon természetesen gurult már pályára Tesla, mégpedig egy Model 3 Performance, amely 9 perces idővel ért körbe a Nordschleifén, de a nagy hézagot indokolhatja, hogy a Porsche forgalom nélkül teljesítette a Taycan rekordját, mégpedig egy profi tesztpilótával.
Kíváncsian várjuk, hogy a Model S jobb gyorsulása és nagyobb teljesítménye elég lesz-e arra, hogy versenypályán is győzedelmeskedjenek a Porsche felett, vagy igaza lesz a Porschénak, és valóban náluk az előny, ha húsz kilométeren keresztül kell a határon autózni egy villanyautóval.