A Nürburgring abszolút körrekordjára törhet a Tesla Roadster

Meglepő újdonságokat hozott az elmúlt pár hét a Teslánál, hiszen a Porsche Taycan bemutatója óta az amerikai elektromosautó-gyártó is elkezdte élesben tesztelni az érkező, minden eddiginél erősebb hajtásrendszerét. A Plaid névre keresztelt hárommotoros kialakításra az érkező Tesla Roadsterben számítottunk elsőként, ám kiderült, hogy még a szuperautó elkészülése előtt a Tesla bevezeti a Plaidet a Model S-eknél és X-eknél is.
Musk és cége szerint a Plaid Model S nagyon jót tesz majd a Roadster programjának, hiszen így előre tesztelhetik az új hajtásláncot. Ez még természetesen fejlesztésben van, és idén még nem is számíthatunk az új Model S megjelenésére, ám Elon Musk ígéretei alapján 2020 novembere környékén már érkezik a Plaid hajtással szerelt elektromos szedán. A Model X-et csak később frissítik, 2021-ben pedig megérkezik a Tesla új Roadstere is, amelynek már az alapváltozatában is három villanymotor dolgozik majd.
Egy Plaid Model S prototípussal hivatalos időt is mentek a Laguna Seca versenypályán, ahol egy 1:36:555-ös idővel egy másodpercet vertek az addigi leggyorsabb négyajtós szedán rekordjára. Azóta már a Nürburgringen is nyúzták kicsit a prototípust, és bár hivatalos időt még nem közölt a Tesla, egy néző mérése alapján a Plaid Model S már közel húsz másodperccel jobb kört produkál, mint a kategória csúcstartója, a Porsche Taycan. Persze mindez addig mit sem ér, amíg nem kerül a gyártósorra a Plaid.
Mindeközben a még bőven fejlesztés alatt álló Roadster is nagy dolgok elé néz, hiszen az elektromos szuperautó akár a szériaautók abszolút körrekordját is megdöntheti – legalábbis Musk szerint. A gyártó vezérét ugyanis a Twitteren kérdezték arról, hogy fogható-e a Lamborghini Aventador 6 perc 44 másodperces rekordideje a Roadster által, aki erre azt felelte, hogy „abszolút”.
1 kedvelés